Batteritider och vad som "drar ström"

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av PatrikS, 20 mars 2011.

1. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Jag är jättenöjd med batteritiden men jag har heller inte ett behov att ständigt synca mail eller fejjan.
    Jag har ju jobb där man inte får sitta och leka med luren och dessutom familj så kvällarna går inte bara åt till spela och pillande ;)

Nu är det 60h sedan jag drog ur laddningen % har fortfarande 65% batteri kvar.
    Har syncat väder varje kväll och mailen.
    Ringt samtal som vanligt och ett par sms
    Tycker det är helt ok batteristatus...

2. Oramia

Oramia Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Fy faaaan! :eek:
    Själv spelar man iaf 1h dagligen och pillar med den konstant, ligger på ca:12h nu ;P

3. Oramia

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Undrar hur korkad du egentligen är för det du just skrev måste vara det dummaste jag läst här på forumet.

Om du kör 3st musikprogram i bakgrunden, 2väder appar som syncar varje 15min, mail m.m som syncar ochså och kanske något program som går på GPS VISST FAN DRAR DET!

Kör slut på den 4ggr efter köp sen har du bra tid.
    Gå in på Aktiva Program och stäng av allt skit du inte vill ha igång.
    Kolla när dina tjänster syncar, är det verkligen lönt att mailen syncar ex varje 5min?
    Byt launcher mot något som inte är lika krävande.

Snälla mogna till...

4. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

lycka till hitta en mobil utan batteri problem... förutom dumb-phones då.

5. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Det är bara att skaffa sig ett heltidsjobb där man inte får pilla med telefonen och kläcka ur sig tre ungar så ska du se att batteriet håller längre :-*

Skämtåsido tror jag just täckningen är A & O.
    Min blade har ju också superfina batteritider trots dotterns spelande. Har fulla staplar och väldigt bra mottagning där vi bor..

6. Chilaq

Chilaq Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Hahaha va snackar du om? Ja har inte 3 musikprogram i bakgrunden och 2 väder appar mm, vart har du läst det??? Undrar vem som är korkad!

Ja säger bara att Lg ska fixa ev frysningar och omstart samt batteri, vilket ALLA har upplevt i sin mobil.

7. Chilaq

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

de klart, en smartphone e en smartphone. ingen har bra batteritid, men för att få till LGs att hålla 12 timmar så krävs en hel del modifieringar, vilket jag tycker är dåligt av LG. annars e mobilen den bästa ja haft hittils

8. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    2 fel av två möjliga, inte illa.
    Först, du kan inte tala för ALLA. Du kan inte tala för MIG.

Sen, LG jobbar säkert med att fixa en bra update som löser dina problem. Men du får ta och gilla läget att de inte släpper denna update när DU vill. Ha lite is i magen så blir det nog kanonbra!

9. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    micro-frysning kan jag hålla med dig om. men i övrigt så är du ute och cyklar med ditt påstående

10. Oramia

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

visst lilla gubben. Frysningar kan ha med appar du installerar ochså.
    Tycker du ska passa att tala för alla då du inte har en blekaste aning om något.

So please

11. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

chilaq har rätt i sak anser jag, en del av oss är förmodligen LG:s favoritkunder som tar vilken skit som helst och tror det är vårt eget fel och sitter och fipplar i timmar för att försöka få bättre batteri...
    Satt precis i telefon med LG och där säger de först att de trodde att den senaste uppdateringen hade fixat _allt_ men säger sen att det ska komma en ny inom 2v.
    Fixar den inte mina fel så blir det reklamation för mig och en SGS II.

Chilaq gillar detta.
  12. Oramia

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Är själv kritisk mot alla bolag. Men tar man inte 1sec och tänker vad man själv kan göra för att fixa "problemet" då får man ju skylla sig själv.

Det folk har svårt att förstå är ju det att sitter som och spelar 1h, ringer, smsar så kan dom ju inte ha 24h batteri tid.

13. PatrikS

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

varför inte det?

Var står det?

LG anger standby på 400 timmar och taltid på 7.5 timmar, dock ej samtidigt.

Jag vet att det är under sjukt optimala förhållanden men att i princip enbart komma precis över 10-12h som jag oavsett vad jag gör, och tro mig jag har testat mycket är inte ok.
    Jag hade varit nöjd med en 1/10 - en tiondel av 400h standby men det finns inte.

Mitt rekord var 17h på en laddning och då när jag stängt av ALL data-trafik och låtit telefonen ligga på hotellrummet hela dagen i danmark.

14. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Hur skulle man gå tillväga för att faktiskt få köpet hävt och pengarna på kontot, istället för att det hamnar hos exempelvis Anovo? Detta verkar ju inte vara något dom skulle kunna fixa... det är inte som att kameran är sönder på 1 enhet eller något, utan snarare det är snarare batteriproblem med spontana omstarter på en hel del av dem.

15. PatrikS

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

japp, inte så lätt som konsument att hävda intermittenta omstarter som kan uppstå mellan 1-48h av vanligt användande som triggas av lite olika saker varje gång.

Anovo har inte tid att sitta och hoppas att din enhet fryser/startar om och det har jag förståelse för.

Det jag hoppas är att LG tar sig i kragen och erbjuder ersättningstelefoner för oss som inte får bukt med problemet, precis som HTC gjorde med första varianten på desire, som f.ö verkar vara en superstabil modell idag.

Chilaq gillar detta.
  16. sepipe-l0

sepipe-l0 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Bumpar denna tråden! Alla vi som har Batteri/frysningsproblem borde gå ihop och skicka in till LG så att de förstår att det är problem för fler. Vet själv inte hur det fungerar med reklamation i detta fallet men om inte nästa uppdatering åtgärdar alla problem får faktiskt LG ta på sig det.

17. Chilaq

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Hahaha sh***t va ni älskar LG. Ja menade inte bokstavligen ALLA, ni får ta det lite lugnt nu va.
    För att få bra batteritid så måste man modifiera en hel del, vilket ja har gjort typ allt som står i forumet och det HAR blivit bättre så TACK :) Det dåliga är att LG inte säger att man måste göra det för att få 400 timmar standby mm.
    Visst ja kan ha fel i vissa saker, inte fattat vissa grejer men samtidigt har ja inte påstått att jag är en expert heller. Det här är min första android telefon, och för en noob som mig så är det tråkigt och, enligt mig, dåligt med alla dessa buggar.

Hur ska jag veta vad ja ska göra om LG inte förklarar? Det är tur att jag stötte på swedroid för annars hade jag bara lämnat tillbaks mobilen. Så sluta hacka på mig och ni ska ha ett tack för alla grymma svar och förklaringar. Men ni måste även inse att LG har slarvat en hel del också.

Som ja sa tidigare, om uppdateringen inte hjälper då blir det en reklamation. Varför ska ja gå runt med en ostabil telefon och spendera timmar i forum för att hitta fix? Hade problem med iphone innan och jag orkar inte hålla på igen med denna.

Peace

18. ninetwozero

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Jag har skickat iväg ett mail till LG via deras hemsida, angående hur man ska gå tillväga för att få häva köpet (om möjligt). I'll keep you posted!:cool:

19. SweCrown

SweCrown Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Keep us posted!

Jag har fått nog. Blir en galaxy s2 nästa vecka. Om ingen fix kommer. LG har alltså till torsdag på sig.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

20. ninetwozero

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Det LG sade var att jag först och främst skulle:

1. Uppdatera till senaste mjukvaruversionen
    2. Fabriksåterställa telefonen
    3. Återkomma om problemen kvarstår, för vidare felsökning

Steg 2 verkar ha gjort batteritiden *lite* bättre, men det finns inte en chans i världen att den får uppleva 400 timmar i standby, inte ens 100 (om ens det). Jag kanske ska prova att ringa ett 8 timmar och 30 minuter långt samtal, då det är den sagda samtalstiden för telefonen. :mad: