Klocka: 46 mm
eSIM/LTE aktivt: Ja
AoD (always on display)
: Nej
Användning: 1h löpning med GPS (S-health), 1h YT Music
Sprang nyss en runda med LTE+YT Music+GPS/S-health och på 1h gick den från 80% till 46%, så det gick åt ungefär 34%.
I hissen på väg ned stötte jag dock på värmeproblemet som någon annan rapporterat om. Om täckningen blir dålig/obefntlig dröjer det inte många sekunder innan klockan slår över till flygplansläget och sedan visar ett meddelande när den återgått till det normala om att klockan är klar att använda.
Visa bifogad bild 119120
Det verkar som det tar
väldigt mycket kraft när den söker LTE-nät, så det är något Samsung behöver throttla på något vis, för det tar ju 2-3 minuter innan allt återgår till det normala sedan. Det borde vara möjligt för Samsung att justera modemets polling rate/hur ofta den söker när den tappar mottagning och med vilken effekt.
Kan tillägga att klockan inte var det minsta varm när det skedde. Det räckte att täckningen försvann på tiden det tog att ta hissen ned från högsta våningen (~30 s) för att den skulle slå över till flygplansläget.
Fler som råkar ut för det här problemet när täckningen försvinner?
Finns det något vis att skicka in feedback på via Galaxy Wear-appen?
Click to expand...