battery widget behöver man det tycker ni ??

Diskussion i 'Applikationer' startad av andreas764, 28 januari 2011.

1. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Tyärr vet jag inte vad jag refererade till den gången men jag tycker du ska köra via UOT kitchen: UOT Kitchen
    Då kan du ändra bland annat batteri-ikonen till en massa möjliga olika ikoner. Det kan du även göra med signalstyrka och wifi/3G ikonerna också.
    Det finns även en del romar som har procentalternativet inbyggt redan så som Oxygen och Cyanogen.
    Kör du med UOT så ta alltid nandroid backup för det kan bli knas om man gör fel, dock är det ganska enkelt om man läser vad som står och förstår den engelska som krävs. Kravet att köra via UOT är att den romen man kör stöds av UOT men dom flesta gör nog det tror jag.
    Lycka till!

2. Shysstkille

Shysstkille Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej igen
    Detta kanske låter dumt men vad är uot kitchen för ngt?,ngt man tar hem till mob?
    Hur byter jag romar då?,jag är absolut ingen expert på sådana här grejor som du nu kanske har gissat allaredan!

3. damagee

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag skulle ha länkat där egentligen till UOT kitchen: UOT Kitchen
    En hemsida där du kan ändra på en viss fil som gör att du kan få olika utseende på bland annat notifieringsbaren. Men är du helt ny vet jag inte om jag vill rekommendera just detta än i alla fall.

Som ny tycker jag det viktigaste är att prova olika romar som finns i forumet och beroende på vilken lur du har så vänd dig till det specifika forumet för att få speciell hjälp som bara rör den telefonen du har om problem uppstår. Jag tycker att romprovning är viktigast i början så man förstår vad det handlar om innan man går djupare in på saker. Sen alla lär sig olika snabbt men det är mitt tips till dig!

4. Shysstkille

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

hallå,tackar för länken men den verkar vara lite småknas,inget fel på den som du vet?

mvh

5. damagee

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Nej ska inte vara något knas, kommer du in på sidan? Det kan ta tid innan det blir din tur så att säga, ofta får man ställa sig i kö då det är en hel del som vill in där... kan vara det som gör att du tror att det är knas...

6. Andreas.a

Andreas.a Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

grym widget. har precis laddat ner den men kan inte lägga till 5x1 storleken trots en tom startsida. Har en htc desire s. :(

7. Shysstkille

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej
    Ja så kan det nog vara,nu en fråga till dig:)

"
    2. Browse through the available mods and choose what you want (don't forget to press Generate preview if there is such a button)
    3. Go to the file upload section and upload the required files, or choose the ROM you use from the kitchen's list (most roms in the list are for HTC Desire)
    Files you need to upload:
    Froyo rom: framework-res.apk
    Gingerbread rom: framework-res.apk and SystemUI.apk
    Gingerbread with sense rom: framework-res.apk, SystemUI.apk and com.htc.resources.apk
    Cyanogenmod7 rom: Cyanbread.apk or Androidian.apk or any theme for ThemeChooser (rename as you like it to apear in theme menu)
    NOTE 1: if you’re uploading theme apk then do not upload any other files; you’re just wasting traffic, because the kitchen will ignore additional files
    NOTE 2: Font packs and boot animation do not require files to be uploaded. If you choose only those mods then you get a download without a queue.
    4. Go to the summary section. All chosen mods must have a green background. If there is a mod in red background it means you didn’t finish it."

Steg nr 2 har jag gjort och ska nu välja steg nr 3 och ladda upp,dock är jag lite osäker på vad dom menar med detta: royo rom: framework-res.apk
    Gingerbread rom: framework-res.apk and SystemUI.apk
    Gingerbread with sense rom: framework-res.apk, SystemUI.apk and com.htc.resources.apk
    Cyanogenmod7 rom: Cyanbread.apk or Androidian.apk or any theme for ThemeChooser (rename as you like it to apear in theme menu)),hur vet jag vilken jag ska ladda upp?

8. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Har du android 2.2 så laddar du upp framework-res.apk, har du 2.3 så laddar du upp framework-res.apk och SystemUI.apk, har du en htc telefon och en rom med sense och android 2,3 så laddar du upp framework-res.apk, SystemUI.apk and com.htc.resources.apk och har du cm7 Cyanbread.apk or Androidian.apk.

9. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Men först måste du ladda ner din rom och packa upp den för att sedan ladda upp den.

10. damagee

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Såg att du har fått hjälp redan och precis så är det. Ladda ner den romen du redan kör och plocka ut de filer som krävs beroende på vilken rom du har. Ladda upp dom till kitchen och sen när kitchen är klar så får du en zipfil som du flashar i recovery och sen ska det fungera med dina nya ikoner etc. etc...

11. Shysstkille

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hallå
    Hm,min rom säger du,var hittar jag den?,gärna en utförlig beskrivning nu,och jag kör med 2,3,4 nu,jag vet att jag har gingerbreak iallafall:)

12. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Vad har du för telefon? Vilken rom har du eller kör standard rom?

13. Shysstkille

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej
    Jag har en sonyericsson arc,jag tror att det är standard-rom jag kör!

14. damagee

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Ja då får du ladda ner en stock rom till den arcen du har och plocka ut de filer som krävs. Navigera till rätt forumdel och där hitta en stock rom alternativt om du använder dig av XDA. Använd winzip till exmpel för att plocka ut filerna.

Shysstkille gillar detta.
  15. Shysstkille

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hm,du menar rätt forumdel här på swedroid?

Hallberg84 gillar detta.
  16. damagee

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Japp precis, gå till Sony ericsson och arcdelen och där bör du kunna hitta den romen eller via XDA...

17. Shysstkille

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Du har möjligtvis inte lust att hjälpa mig?,som sagt,inte lätt detta:ehm:,hur vet jag vilka filer jag ska plocka ut då?

18. damagee

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

När du hittar din rom så laddar du ner den till din pc. Sen plockar du ut om du har 2.3 vilket jag antar att du har filerna som heter "framework-res.apk" och "SystemUI.apk". Tror att det står på UOT i sista skedet vart du hittar dom i romen.
    Sen laddar du upp dessa i sista skedet på UOT och sedan så har du en fil som du får ladda ner till pc för att sen överföra till din lur och som du sen flashar i recovery.
    Vart du hittar din rom du behöver är jag inte säker på men den bör finnas på XDA om den inte finns i det här forumet. Ställ frågan i arcdelen om vart du hittar den romen så är det garanterat nån som vet vart du ska vända dig.
    Kan försöka hjälpa dig att hitta vilken rom det ska vara om jag hinner men måste natta barn nu:)

19. Shysstkille

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tjenare
    Aha,du är också småbarnsfarsa?,ja du får jättegärna hjälpa mig att hitta vilken rom jag behöver,jag kör med 2.3.4 i telefonen:),men min root försvinner inte nu då?

Last edited: 4 oktober 2011
  20. damagee

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Ja du tyvärr måste jag säga att det inte verkar så enkelt som jag är van vid som en tidigare desireägare. Om det gäller SE eller arc endast vet jag inte men jag vågar nog inte leda dig in på spår jag inte är helt säker på. Jag tycker du ska ställa din fråga i arcdelen och få hjälp av dom som redan har en rootad arc. Nu kör jag själv en orootad SE men är dock alldeles ny på SE och därför är det bättre med redan inkörda personer på SE...