Var ute för samma visa i april förra året. Polisanmält men har inte lett någonstans mer än några brev från polisen. Banken hjälper inte till. Blev av med 2000 kr. Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Jag har slutat handla på blocket om det inte är i samma område så jag får göra affären öga mot öga. Handlar istället på tradera där man får vinnarmail ifrån säljaren med en hel del uppgifter så att man kan kolla upp personnummer och dylikt om man blir osäker. När jag för ett tag sedan köpte W7 på tradera fick jag säljarens namn i vinnarmailet men när de kontaktade mig för betalning var det i ett annat namn. Detta gjorde mig mycket misstänksam och jag var nära att dra mig ur affären. Men då var han schysst och skickade varan innan jag betalade så det löste sig alldeles utmärkt, tack vare honom, och jag fick skämmas lite för att jag tänkt så om honom. Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
Trist om det är sant, vi får se. Fick hela produktkartongen i orört skick iaf. Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
Mycket möjligt att det är något likt det du beskriver. Tråkig inställning från banken, med tanke på att det fortfarande gäller ett bedrägeri samt att ärendet är polisanmält. För jävligt rent ut sagt! I övrigt är ärendet änmält till Blocket.se, anmälan sker till Polisen under morgondagen!
Då var ärendet även anmält till polismyndigheten. Jag avvaktar i två veckor innan det blir till att leka konstapel på egen hand !
Om de känner till gärningsmannen är det fan bara att mantla pistoljäveln och dra in idioten. Tokig på allt jävla mesande i Sverige. En slutsats kan jag åtminstone dra - personen var extremt lågutbildad då stavfel och särskrivningarna flödade. Förmodligen en jävla ********** också!