Behålla 10.1 eller inte?

Diskussion i 'Samsung' startad av vacker, 8 augusti 2011.

1. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jo men jag har ju redan en lur, där jag har min widgets.. Vad jag ska använda min Tab till är surf (inkl stremande av twitch.tv, honcast och andra gaming-casts), mailande och lättare kontorsarbete, läsa e-böcker och undantagsvis titta på serier/film under flygresor.

Det som talar för en Tab är att jag är ganska besatt av prestanda för pris, och för priset är GT betydligt mer prestanda för priset sett till hårdvaran. Dock är Android mer prestandakrävande i grunden, vilket gör att en iPad fortfarande scrollar mjukare i webläsaren.

Det som talar för en iPad är att jag slipper oroa mig för tillgängligheten, dels på själva enheten (vem vet när försäljningen i europa kommer igång igen), och dels på tillbehör och tablet-specifika applikationer. Uppdateringarna kommer fort, och per automatik.

Vad gäller tangentbord har jag känt på iPad 2 och GT:s stock-tangentbord, och därligger iPad långt före - däremot har jag inte provat med SwiftKey, som jag använder på telefonen, och misstänker att det kan vara ett rejält lyft.

2. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Det låter som om du egentligen redan har bestämt dig! :)

Jag förstår dina tankegångar. För min del så är widgets och hemskärmar lik förbannat en klockren fördel eller dealbreaker. Det är lätt och framförallt snyggt att lägga upp bokmärken på hemskärmen, ett tryck och du kommer in på exakt den sida du ville besöka. Surfupplevelsen på de båda vet jag inget om och tänker inte jämföra. Däremot så har ju Android inga problem med flash eller flashvideo, det finns en uppsjö av bra webläsare (finns säkert för Android oxå).

Sen har jag en annan aspekt, men den är ju väldigt personlig. Jag tänker aldrig köpa en produkt av ett skitföretag som lever gott på att dra andra företag inför domstol, som hämmar utvecklingen och själva bedriver någon form av censur på appar, enbart för att en viss app inte motsvarar Apples syn.
    Android har inga begränsningar, det har Ipad, med handen på hjärtat.

Till syvende och sist är det upp till var och en att avgöra vad man faller för. Visst finns det fler tillbehör till Ipad, jämfört med Androidplattor. Det finns fler aktörer här och det är självklart att det inte finns lika mycket. Å andra sidan finns det sånt som jag behöver. Dockor, case med mera!

3. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Haha jag har knappast bestämt mig, eller snarare, jag har bestämt mig för Tab:en, men kan inte få tag på den genom de kanalerna jag vill (d.v.s. på ett surf-abonnemang från Tre). Jag kunde tänka mig att vänta 2 veckor på att få den som jag ville, men i dagsläget ser det ut som att det snarare blir 2-3 månader än veckor. Det var först då iPad:en ens kom in i bilden. 7.2 Mbit är en trist siffra som maximal nerladdning, särskilt när man får 21 mbit max på abonnemanget :) det är egentligen det som är dealbreakern för iPad, annars hade jag antagligen redan beställt en.

4. /walt

/walt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Swiftkey X är en höjdare på plattan. Värt varenda krona. Önskar ibland att jag haft det på jobbdatorn.

Sent from my GT-P7510 using Tapatalk