Fråga: behålla HTC-tema och köra launcher

Diskussion i 'One M8 (2014) - Allmänt' startad av Chilenita, 17 jun 2016.

  1. Chilenita

    Chilenita Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Halloj

    Jag kör på ett tema som jag laddat ner från HTC:s egna "butik". Jag har pillat runt lite med den och är supernöjd.
    MEN (alltid ett men) jag verkar inte kunna:
    1: Få bort texten under ikonerna på skrivbordet (inte en stor grej, men mycket snyggare utan)
    2: Kunna ändra rutnätet på skrivbordet för att få plats med fler appar (speciellt vertikalt)

    Jag har laddat ner olika launchers (tex Nova, LauncherPro) och då kan jag ju fixa detta (yaaay)
    MEN (ALLTID ett men) jag verkar inte få:
    1: Behålla utseendet på klock/väder widget, som jag tycker är snygg och vill ha kvar
    2: Behålla utseendet på ikonerna som jag också vill ha kvar

    Finns det något sett att kunna få fler rutnät på skrivbordet och samtidigt få behålla temat med ikoner som jag kört ner från HTC?

    Tack i förhand :)
     
  2. dagr

    dagr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    689
    Mottagna gillanden:
    436
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9
    Jag har för mig att det kom en uppdatering till Sense Home för ett par veckor sedan som ger möjlighet till vad de kallar Freestyle layout. Jag vet inte om det är en bra lösning för dig men det kan vara värt att titta på.
     
  3. Chilenita

    Chilenita Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej
    Tack för tipset, jag gav mig in och lekte för fullt med Freestyle layouten, och allt verkar lovande förutom mindre detaljer.

    1: det finns inga snygga ikoner (eller som de kallas nu, stickers), men det i sig gör inte så mycket, jag kan byta till de ikoner jag vill ha (dock får jag inte bort texten under ikonerna) men det överlever jag. Och detta löser ju mitt problem med att ha dem vart jag vill, vilket är awesome :D
    2: Det verkar vara fast bestämt att det ska vara 3 sidor, och hur jag en försöker så kan jag inte radera bort någon av sidorna (vill bara ha 2). Skit samma, jag överlever detta också.
    Detta verkar lovande, jag har ju löst mina 2 problem med detta...eller?

    3: Det verkar helt omöjligt att byta specifikt skrivbordsbilden.... meddelande och låsskärms bilder går att byta, men inte skrivbordsbilden, då måste jag byta hela temat... och byter jag tema måste jag ju ändå ha bilden som kommer med temat, och jag vill ju ha en personlig bild som skrivbordsbild, inte någon förvald.

    Så tillbaks till ruta ett antar jag :(
     
  4. Droid119

    Droid119 Guest

    Välkommen till Swedroid först och främst.

    Anledningen till att HTC Sense klock- och väderwidgeten inte funkar i t.ex. nova är att dem enbart funkar med HTC Sense Launcher.