Fråga: Behåller ni P7/P7P i höst eller byter ni?

Diskussion i 'Google Pixel 7 Pro & Pixel 7' startad av FrozenWithin, 2 jul 2024.

?

Byter ni mobil eller rent av tillverkare?

1. Behåller min version av Pixel 7-serien.

48,5%
  2. Uppgraderar till Pixel 9/9 Pro (skriv gärna vilken i kommentarerna).

27,3%
  3. Byter till Apple och iPhone 16/16 Pro (skriv gärna vilken modell/typ i kommentarerna).

6,1%
  4. Siktar på annan androidtillverkare istället (skriv gärna vilken som kommentar i så fall).

6,1%
  5. Osäker

12,1%
  1. Wiczor

Wiczor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    122
    Nix, kör surfen på det privata simkortet men telefonen byter ändå till det andra för RCS.

Inaktiverar jag det fysiska simkortet kan jag få telefonen att byta för RCS och det håller upp till någon timme efter att jag aktiverat det fysiska simkortet igen men det håller aldrig särskilt länge. Och jag kör som sagt alltid all surf via e-simkortet.

Har googlat en del och det verkar inte finnas någon lösning på problemet.

2. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 222
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Det var märkligt. Allt jag läst säger att den tar från SIM-kortet som surfen är aktiv på. Jag kör dubbla SIM-kort. Visserligen inte en Pixel telefonen men där fungerar RCS bra, dock vill jag bara använda RCS på ett SIM-kort

Wiczor gillar detta.
  3. Wiczor

Wiczor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    122
    Jag tror att det är så att Pixel listar det fysiska simkortet som SIM 1 och att det därför blir förvalt. Min arbetsgivare vill inte skapa e-SIM för mig vilket annars hade varit en lösning att ha e-sim från arbetsgivaren och ett fysiskt privat.

(Arbetsgivaren "supporterar" inte att man har privat mobil i tjänsten utan lösningen därifrån är att jag får en tjänstemobil men vill inte ha två telefoner...)

4. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 222
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Ah, hmm. Jag har en Motorola telefon som också har eSIM, där är eSIM SIM 1 och den fysiska platsen SIM 2, så trodde att eSIM alltid var SIM 1

Wiczor gillar detta.
  5. rulerofdazas

rulerofdazas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Pixel 7.
    Kommer inte byta hade det inte varit för UIn och kameran så hade jag nog bytt från Pixel för länge sedan.
    Jag är nöjd typ. allt funkar. Det är ingen otrolig upplevelse men det är ingen som stör mig alls.
    Samma strul med att USB C går sönder väldigt snabbt samt så har jag haft ett garanti ärende med att bak-kamerans glas gått sönder (likt många andras).

chraist gillar detta.
  6. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 952
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    Tips är att ladda trådlöst så ofta du kan för att minimera slitage på usb-porten.

7. Claes B

Claes B Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Telefon:
    Pixel 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 4
    Telefon 2:
    Pixel
    Jag kommer byta eftersom min 7 är lite ostabil ... Den dör spontant, oftast när jag tittar på videoklipp men den kan också ha legat orörd och startat om sig, har haft inne den på kontroll men de hittade inget så jag har tröttnat och det är dessutom roligt att byta upp sig.

8. rulerofdazas

rulerofdazas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Absolut. Jag har kört trådlöst sen dag ett men har en OnePlus 5 och 7 vars portar inte går sönder trots att de är mycket äldre.

9. smarreh

smarreh Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Har den vanliga P7 och kommer troligtvis behålla den i väntan på prisutveckling av P9. Nöjd överlag men är också intresserad av att se vad Samsung S25 kan erbjuda (bla. om den får Snapdragon).

Tycker Pixel UI är sjukt trist och stelt och stör mej på att det inte går att få bort "at a glance" som dessutom alltid buggar och visar fel väder. Föredrar faktiskt One UI och är förvånad över att Pixel inte är bättre i sin mjukvara, t ex att ikoner med tema fortfarande är i beta-stadie.

Sedan frustrerande att man behöver aktivt gå in och söka efter uppdateringar varje månad, jag har hittils aldrig fått upp något meddelande om att ny uppdatering finns.

Kristy gillar detta.
  10. Sveos

Sveos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Platta:
    iPad Air 3rd gen.
    Jag funderade på att byta, men eftera att han läst på lite är det nästan mer troligt att jag köper en P8P istället för en P9XL som jag tittade på. Väntar nog in P10, även om jag har problem med en för mig viktig app utan att kunna hitta någon lösning.

Vad gäller inlägget ovan så är det inget jag känner igen. Om du inte gillar UI:t, testa med en annan launcher? (Eller är du missnöjd med ännu mer?)

11. fryguy

fryguy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    891
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Jag har nu en vanlig Pixel 7 (som funkar bra), jag kommer skaffa en Pixel 9 Pro när den gått ner i pris, ser fram emot en mobil med optisk zoom men som ändå är i smidigt format.

Kristy gillar detta.
  12. maRRtin

maRRtin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    701

MINA ENHETER

Fortfarande väldigt nöjd med min P7 Pro, sitter nog kvar med den tills 10an. Händer så lite med mobilerna nu så att var tredje år känns mer rimligt att byta.

Om det inte kommer en väldigt bra rea på en P9 Pro (ej xl) framöver. Bättre skärm, fingeravtrycksläsare och mindre format lockar lite.

13. fransl

fransl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Jag trodde jag skulle ha ett skäl att byta telefon när blåtanden bara kopplade ljud till bilen och inte telefonsamtal. En omstart senare fungerade det igen, så jag får behålla telefonen...

14. krilla37

krilla37 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    230
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    Jag gjorde bytet från P7P till P9P XL och jag är super nöjd. Var jättenöjd med min gamla oxå, men jag byter varannat år.

fransl gillar detta.
  15. fransl

fransl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Jag bytte till P7 från OnePlus Nord och tyckte faktiskt inte det var så enomrkt stor skillnad, bortsett från kameran, då.

I mångt och mycket är dagens telefoner mindre och mindre utveckling och små tweaks från föregående modell. Precis som när det kommer ny version av Android.

Det är förstås alltid roligt med något nytt, men det är inga enorma skillnader längre.