Fråga: Behöver brusreducerande hörlurar till jobbet

Diskussion i 'Hörlurar' startad av Kate, 17 aug 2020.

  1. Ugga

    Ugga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2018
    Inlägg:
    1 072
    Mottagna gillanden:
    1 463
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ja, utomhus i solen, ja. Men i kontorslandskap är det förhoppningsvis bättre miljö/temperatur. :) Har själv både overears och inears jag alternerar mellan.
     
  2. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    SoundSport Free – helt trådlösa öronsnäckor för träning | Bose

    orginalet, låter bose och de flesta älskar boseljudet
     
  3. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 711
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Jag håller med :) men alla är väl olika
     
  4. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

  5. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Finns det några fler lurar än freebuds 3 som är öppna och har ANC. Tycker kombon är tilltalande
     
  6. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Har beställt mig ett par röda freebuds 3 nu. Funderade en stund och kom fram till att fördelarna med att slippa något som trycker i/på öronen överväger bättre ANC. Förhoppningsvis blir det bra. Återkommer med rapport!
     
  7. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Nu har freebudsen anlänt! Funkar fint än så länge. Ska se hur det går på jobbet nästa vecka.

    Bra pris också. Ca 1300 med frakt på Telefonshoppen.
     
  8. QV_

    QV_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2015
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    27
    Som frekvent glasögonbärare så är det bara over ear som gäller för mig. Började med jabra eftersom jag verkligen gillar deras trådade telefoniset.
    Utan att vara specade som ANC så var det ingen som hörde att jag satt i bilen med motorn vrålande. Dock så hörde jag ju inte heller vad dom sa... för motorn lätt ju rätt högt :-)

    Så jag gick över till Jabra trådlös. Dom är inte gjorda för min storlek på skalle. Med +63 i mösstorlek så klämde de för mycket efter en 6-8 timmars bärande. Men lång mic som går framför munnen gav ju bra ljud för mottagaren. Att de klämde samt att ljudens max minskade vid ett telefonbyte gjorde att jag var tvungen att gå vidare till Plantronic. Kortare micbom fungerar faktiskt bra på mina när man kommer ihåg att fälla ner den. Bra batteritid och automatisk svar av samtal om man sätter på sig dom vid samtal gör dom bekväma. Dom är pratiga! Men sitter man i en datorhall en hel dag så är det fel lurar. Där har jag köpt Peltor. De klämmer förövrigt något fördjävligt på skallen vid min storlek på huvud. De jag har på bygghjälmen blir bättre men det är rätt tunga grejor, fast bra.

    Skall man köra maskiner med höga toner (borrmaskin, vinkelslip) så kommer andra ändan skrika SLUTA redan vid låga bullernivåer om man använder Plantronic. De är gjorda för kontor/flyg och ev datorhall.

    Plantronics gillar inte störtregn, men första höll i över 2 år trots daglig rätt hårdhänt användning. Vart limmade sista halvåret.

    Plantronics är mitt vanliga halsband som kommer på vid frukost och plockas av på kvällen. Det sitter där oftas även om jag har Peltor på skallen. Kommer inte ihåg att de finns där.
    Peltor används där det är hjälmkrav samt riktigt bullriga miljöer (har 2 set av dessa, med och utan hjälm).
    IMG_2335.JPG
     
    bernard och Kate gillar detta.
  9. Jimmy A

    Jimmy A Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    5
    Hej, Jag har både Bose på jobbet (med sladd, over ear och brusreducering) och air pods pro privat. Jag sitter mycket i videomöten men upplever att för längre möten eller dagar då jag har många möten att jag ofta använder Bose för bekvämlighetens skull, jag upplever att de andra hör mig tydligare med Bose oxå. Men när jag inte är i möten så har jag absolut air pods pro i. Riktigt smidiga, fungerar mycket bra och överlägset ljud och funktionalitet. Jag har inte lyckats para android och air podsen, varken pro eller vanliga air pods. Bose är lite stora att ha med sig överallt men tryggast vid videomöten...
     
    Kate och bernard gillar detta.
  10. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Beställde ett par Anker Soundcore Liberty Air 2 för att kunna ta jobbsamtal hemma, mycket på grund av deras reklam:
    [​IMG]

    Tyvärr tar mikrofonerna upp mer ljud från runt omkring än några andra lurar jag testat, så får bli retur på dessa också . Verkar inte som att det är någon som lyckats få till detta i true wireless-lurar, dessa ska ändå vara bättre än andra 2-3 ggr så dyra.
     
    bernard gillar detta.
  11. Tildchen

    Tildchen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Ja, det skulle jag också vilja veta!! Har en Samsung Galaxy S8 (tror jag) och vill också skaffa mig brusreducerande in-ears-snäckor./Matilda
     
  12. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Har svarats på i tråden:
    Att tänka på dock är att dessa lurar heller inte heller är speciellt bra ljudisolering på mikrofonen, så samtal är ingen höjdare förutom på relativt tysta platser.
     
  13. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 206
    Mottagna gillanden:
    17 689
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Tror du citerade fel person :)
     
  14. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Nejdå, om du kollar var personen ovan ville veta :)
     
  15. QV_

    QV_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2015
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    27
    Just detta har mina plantronics inga bekymmer med.
    Har försökt få personer i rummet att höras i "andra änden" genom att stå med huvudet bredvid deras huvud. Men ljudet går inte fram. Micken tar bara upp mitt prat.
     
  16. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Vilka lurar är det mer exakt?
     
  17. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Om du menar airpods/airpods pro har jag inte samma erfarenhet. Pratar ofta när jag åker bil och har aldrig fått några negativa kommentarer även om man åker motorvägsfart.
     
  18. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    En normal bil klassar jag som en relativt tyst plats. För min del handlar det om att bakgrundsljud ska höras så lite som möjligt. Även om jag kanske hörs bra, så hörs det att barn leker i rummet bredvid när man jobbar hemma, att man sitter i ett öppet kontorslandskap eller på en tågstation. Jag tycker inte det är professionellt när det hörs, även om jag själv hörs bra som sagt var. Dessutom tycker jag det är oerhört störande när ett par lurar har bra ANC eller passiv ljudisolering så att JAG inte hör vad som föregår runt mig, men den personen jag pratar med hör det. Airpods pro är typ lika bra/dåliga som andra lurar i samma klass, och för min del så tycker jag inte att det är bra nog. Men det är såklart subjektivt :)
     
  19. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Nu är det två helt olika saker att lurar ska filtrera bort andra människors röster, eller vägljud

    Vägljud är nog ganska enkelt då det håller vissa frekvenser och statiskt ljud

    Röster ska dom ju plocka upp, så att filtrera bort andras än just din är knepigt
     
    jnsson gillar detta.
  20. QV_

    QV_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2015
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    27
    De på bilden några inlägg upp

    plantronics voyager focu.

    Det finns några varianter men eftersom jag inte använder de till datorn (som det följer med en dongel till) utan till 100% används mobilen (en samsung just nu) så tycker jag att det inte spelar någon roll för min del. Det enda "problemet" jag har med dom är att de kan ringa upp det senaste samtalet när man utför fysiskt rörligt arbete. Det åtgärdar man enklast med att slå av , slå på. För dom kan bara ringa upp det senaste samtalet som kommer in när de är påslagna.