Fråga: Behöver man skärmskydd

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av peterhjalmarsson, 3 okt 2012.

  1. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Jo, det har ju slagit mig.. Problemet är att alla ytor används och jag behöver ha luren nära till hands. Det låter hjärndött men golvet är typ det bästa stället, under bänkar osv. Att folk trampar/tappar saker på den är jag inte så orolig för, mer grusiga golv osv.
     
  2. Withered

    Withered Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Går det att få tag i "hårda" skärmskydd på något relativt etablerat ställe i Sverige? Jag kommer köpa ett flipcover, men misstänker att skyddet som följer med den inte är så jättegynnsamt för pennan.
     
  3. Miiliio

    Miiliio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    Tab 8 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Gen 9
    Hårda som är bra finns tyvärr inte i Sverige än. Spigen är dom bästa jag har haft ever.. Har provat allt från copter/belkin/Kjell co till billiga ebay skydd. Är du lite skillad och får på skärmskyddet utan damm eller luftbubblor märks det knappt att du har ett spigen clear skydd på.. Och för runt 140kr ink frakt för 2st så är det ett otroligt billigt sätt att försäkra sig om att mobilen kommer att hålla sig fräsch.. :)
     
  4. MrSexor

    MrSexor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    516
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Jag har köpt spigen "clear" där man får 2 i, du kan få köpa den ena om det är brottom
     
  5. Hotel

    Hotel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2012
    Inlägg:
    493
    Mottagna gillanden:
    228
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Platta:
    iPad Pro
    De skydden är bra! Har ett sådant på jobbtelefonen.

    Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
     
  6. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Efter att inte fått från ebay än så beställde jag även hos mytrendyphone. Kom på en dag. Tog ett 6 pack, dom var helt ok, jag gillar när dom inte har skydd runt hela hörluren och runt hela knappen utan bara utklippt fram till dom och det har dessa. Då är det lättare att få dom på plats utan att det blir små bubblor ovanför hörluren.

    http://www.mytrendyphone.se/shop/samsung-galaxy-note-205777c1.html
    Den första som är 6st. Tog en martin fields också som lät bra med inte testat än, fick sämre intryck av den innan jag haft den på iallafall.
     
  7. Withered

    Withered Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Nä, har inte alls bråttom, så jag avvaktar. :)

    Hur åt helvete blir pennan med t.ex. det skyddet som följer med Samsungs flipcover? Jag skulle helst vilka köra utan skärmskydd när jag väl köper telefonen, men jag är rädd för smårepor. Eller skyddar ett flipcover nog? Jag kommer antagligen vara ganska jävla rädd om den.
     
  8. Miiliio

    Miiliio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    Tab 8 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Gen 9
    Fast du har flipcover kommer du få repor.. var in på thephonehouse idag o killen där hade flipp på sin S3 som hade massa repor.. så skärmskydd är att rek.
     
  9. Withered

    Withered Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Jo, det känns ju som att ett flipcover bara skyddar mot lite grövre saker, om man skall uttrycka det så. Så hur är "vanliga" skärmskydd med pennan? Tänker främst på sådana som är lätta att få tag på, på Teknikmagasinet eller dylikt.
     
  10. Miiliio

    Miiliio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    Tab 8 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Gen 9
    Teknikmagasinet och thephonehouse har bara copter hemma o de är inget jag skulle rekommendera när du kör penna. eftersom de är ett skydd som sjunker ner lite när du kommer åt med nageln eller typ pennan.. Det enda stället du kan hitta bättre skydd just nu är ebay.. där har du spigen oxå.. dom är billigare på ebay än deras hemsida..

    eBay

    http://www.ebay.com/itm/SPIGEN-SGP-...866342?pt=PDA_Accessories&hash=item2a25af3726


    Spigens hemsida

    http://www.spigen.com/samsung-galaxy-note-2-screen-protector-steinheil-series.html

    lägg på nästan 6dollar frakt på de.
     
  11. peterhjalmarsson

    peterhjalmarsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Och ungefär 37000 utländska sajter. Och säkert några svenska tjingtjong-sajter.
     
  12. MrSexor

    MrSexor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    516
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Grejen men flipcover är ju att om det hamnar något mellan flippen och skärmen så kan det ju gå åt helvete!
     
  13. Miiliio

    Miiliio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    Tab 8 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Gen 9
    Och jag tror tyvärr inte att man får med skärmskydd här i sverige.. Jag provade en flipcover igår och när han öppnade förpackningen så var de bara covern.. Samt på videon jag länkade så låtsas skriver han på ett skärmskydd som fortfarande har skydds plasten på :)

    Och ärligt så tycker jag att 300kr för den där flipcover är för mycket.. Till N1 hade dom iaf med äkta skinn o så.. Dom här känns bara billiga rakt av.
     
  14. Withered

    Withered Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Efter att ha klämt lite på ett flipcover till N2 IRL måste jag bara hålla med. Vill fortfarande ha ett, men 300 känns lite väl dyrt.
     
  15. popitop

    popitop Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Provade skyddet från Copter och det blev oerhört mycket lättare att skriva med pennan. Nu är det som att skriva på riktigt i en anteckningsbok.Innan så var det helt okänsligt som att skriva med en kulspetspenna på stenhårt glas. Pennan halkade bara omkring på det hårda glatta underlaget.

    ..men skärmenbilden ser inte lika 100% som föru....i övrigt om slitage av pennan osv vet jag inget.

    ps skrev lite mer text först men den "got lost" in cyber.
     
  16. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Köp mitt :-) Har ett titanium Grey som användes några timmar innan det åkte av.

    Sent from a big Note 2
     
  17. popitop

    popitop Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon i ett annat forum varnade för att pennan tryckte in texten i Copterskyddet.

    Jag fortsatte att testa och har inte sett minsta tecken på att det skulle finnas intryckta bokstäver eller ritmönster och kan tillägga att jag är kinkig och kräsen om jag skulle se tendenser till något sådant.
    Jag förmodar dock att om man vill provocera genom att trycka ashårt med pennan så går det...men i verkliga livet skulle ju då både papper och penna också gå sönder.

    Det har ju även stått i inlägg att pennan slits på vissa skydd och måste bytas mot ny. Det vore intressant att höra från någon med den erfarenheten. N2 har ju knappt funnits en månad. Inte för att jag misstror utan mer för att jag är nyfiken på hur man lyckats och för att själv bli lite klokare. Är det från en tidigare test infon kommer från eller...?
     
  18. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    På min N1 såg man tydligt spår efter pennan på Copter skyddet. Såg för jävligt ut efter några veckor. Så på 2:an har det åkt på ett Spigen och det ser helt nytt ut efter några veckors användning

    Sent from a big Note 2
     
  19. popitop

    popitop Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    easycure1974// Det kan mycket väl vara så att du har rätt. Ännu har jag inte sett något. Läste om någon som hade råkat ut för något liknande men som sa att det var när han lät ljuset spegla över ytan som det syntes klart men att det läget såg man ändå ingen text eller bild pga speglingen.

    Får se om det dyker upp det du sett på din om någon vecka. Skulle väl i så fall innebära att det bara är att hämta ut ett nytt eftersom det är livstids garanti...kanske förbättrar de skyddet eller slutar tillverka det till N2 om alla plockar ut ett nytt varje månad?

    Hur tycker du att skrivmotståndet är på ditt, halkar det som på glas eller har den lite normal skrivkänsla?
     
    Last edited: 18 nov 2012
  20. peterhjalmarsson

    peterhjalmarsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Det går riktigt trögt, mycket trögare än på papper, mer som att skriva på gummi. Jag skulle gärna ha nåt som är mitt i mellan.