https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rerware.android.MyBackupPro&hl=sv
Menar du denna?
Själva gränssnittet på exempelbilderna ser "forntid" ut, trots att appen uppdaterades för bara några dagar sedan. Ser den så gammaldags ut i verkligheten, eller är det ett modernt gränssnitt när du väl installerat den?
Den missar en massa MMS, säger du.
MMS har alltid varit lite krångligt att säkerhetskopiera eller återställa har jag förstått. Jag tror det är något med hur såna lagras i Android som orsakar det. Förutom foton så kan ju MMS innehålla en massa annat, telefonkontakter, ringsignaler, kalenderinbjudningar, grupp-MMS med flera mottagare, eller vad det nu kan handla om - där det blir extra svårt för apputvecklaren att få med all info eller utläsa rätt info.
De MMS du säger att den missade, är det rena bild-MMS eller är det något speciellt innehåll i just dessa?
Frågan i trådstarten, att jag söker en ny app för SMS-backup, är fortfarande aktuell för övrigt. Jag vill ha backup till Gmail, och jag vill att den ska lösa SMS, MMS, RCS utan problem och utan att förändra något innehåll. Min nuvarande app Smsbackup+ är ju uråldrig, egentligen osäker att använda, den får inga appuppdateringar och den behöver ett "master password" till Google-kontot för att funka. Sen gör den fel med MMS och RCS, den får inte med rätt info om vilket telefonnummer som är mottagare eller avsändare i vissa fall.
Alla tillgängliga appar jag sett verkar uråldriga och/eller övergivna.
Finns det verkligen ingen modern, bra app som löser allt detta? Som får regelbundna uppdateringar. Engångskostnad vore inget problem.
Just Gmail-kravet verkar mest svårt.
Click to expand...