Diskussion: Bendgate Note 4

Diskussion i 'Galaxy Note 4 - Allmänt' startad av Timpppa, 9 okt 2014.

  1. aalx

    aalx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    improwise; här har du en som tänker (Tack! Psykos).

    Och vad ser du för sorts metall om du ser hur lätt folk böjer 6 medan Note 4 "håller" bättre, ger mer motstånd för att böja den så mycket som 6?

    Note 4: http://www.cultofandroid.com/69646/bendgates-latest-victim-samsungs-new-galaxy-note-4/

    Två YNGRE leker på Apple: https://www.youtube.com/watch?v=-AaYkrChGYA
     
  2. improwise

    improwise Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    912
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Ditt påstående om att iPhone 6 inte har metallram är helt enkelt felaktigt. Om du menar något annat, som t.ex. att Note 4 till skillnad från iPhone bara har metall i ramen men inte i baksidan så skriv det då förslagsvis så slipper vi gissningslekarna.

    Vad den sen är för sorts metall och huruvida en metall/telefon är lättare att böja är en separat fråga. Note 4 tycks dock vara tåligare än iPhone 6 helt klart, även om jag inte själv försökt böja någon av dem :)
     
  3. improwise

    improwise Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    912
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Blir intressant att se var dessa Bendgate historier tar vägen nu. Personligen ser jag fram emot att Samsung publicerar en ny annons där även Note 4 knäböjer inför Note 3, samt att Apple stämmer Samsung för att dom snott deras "funktion" med att telefonen går att böja men ändå hävdar att iPhone 6 faktiskt är lättare att böja än Note 4 :D
     
  4. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Äh, löjligt. Allt uppblåst som vanligt. Inte fan böjs den direkt lättare under normal användning... Den är dessutom förstärkt med både stål och titan.

    Men visst, klart som fan att en telefon som är 6.9mm tunn går att böja..
    Det var ju lite roligt när det visade sig att Apple fått in totalt 9 fall. Och allt började efter att en fet amerikan lagt upp en bild på sin böjda iPhone 6 (+?) som han haft i sin ficka en halv/hel dag och förmodligen tryckt till rejält.. Suck. Men när telefonen är den blivande mest sålda någonsin (och tillhör Apple) så blir det såhär.. Masshysteri. Kärringhysteri.

    Note 3 var ju i det där inofficiella skittestet svårare att böja, men gick istället sönder direkt, medan alla andra gick att använda efteråt. Och HTC One M8 (som jag bl.a kör just nu) vek sig som ett kex.

    Men under normalt användande tål de flesta telefoner en hel del. Men exakt alla kan ju ha otur och förstöra sin telefon på diverse olika sätt. Bara tragiskt att så många faktiskt faller för dylik hysteri. . .

    En polare till mig la sin Xperia Z3 Compact på ett bord sådär normalt försiktigt och hela baksidan sprack.. Men det säger ju inte ett skit egentligen.



    Skål
     
  5. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Skulle vilja säga att det inte är ett problem överhuvudtaget.. Det är så jävla uppblåst så att det inte är sant. Tunnare telefoner innebär såklart ökade risker för "böjningar", men i realiteten är det ju verkligen inte något problem.

    Men visst är det nästan tragiskt vad det spridits. När folk som inte alls har koll liksom har hört att: "Nä, men.. den böjer sig ju så lätt...". Man bara suckar...

    Jag är inget fan av något särskilt OS, jag äger en iPhone 6 (bland annat..), men kör en One M8 som huvudlur. Men jag kan tycka att det är förjävligt att saker ska blåsas upp av hysteriska "kärringar" och media som söker klickningar.