Beslutsångest Iphone eller Desire

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Koopos, 30 maj 2010.

1. Fille84

Fille84 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    279

MINA ENHETER

Nej, du behöver inte roota. Om du sedan gillar musik och snabbt vill ladda ner en låt så är android en guldgruva. Music Junk t.ex har all musik du kan tänka dig. Du kan även streama musik därifrån så det funkar även som ett slags spotify. Hade iphone innan och ångrar inte en sekund att jag bytte till desire.

2. Koopos

Koopos Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Åter igen, tack för all information och svar.
    Har en fråga, ska man införskaffa ett skräm skydd och/eller skaffa ett skydds skal för mobilen? Jag har en tendens till att tappa mobiler ibland.

3. alle090

alle090 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Borde tillägga att info om Telenor delen...

Jag har Fri surf 1 mbit, Det funkar perfekt. Dock så kan det ta tid ibland, men för mig som har kontantkort så är det underbart.

Men känner du att du har pengar till det så skaffa 6 mbit helt klart.

OCH tips är att åtminstona ha ett skydd eller väska att förvara den i, har själv en väska vilket känns grymt och tror har räddat skrämen från repor.

4. Koopos

Koopos Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag får la ta o prova båda 1 & 6 o se vad jag tycker.:cool:

Rätta mig om jag har fel, man kan ju bara installera apps på internminnet.
    Hur mycket apps(st) får man plats på minnet i desiren?

5. chrios

chrios Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det stämmer för tillfället (om man inte rootar telefonen). Det är dock fixat i android 2.2. Tyvärr vet vi inte när HTC kommer släppa en uppdatering till Desire.

6. Korkenzieher

Korkenzieher Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har visserligen en N1:a men räknade lite snabbt till 84 apps installerade, dock beror ju antalet mycket på storleken på programmen vilket i sin tur beror på typen. Mina varierar från ~22MB för Google Earth ner till 56kB för XkcdViewer - majoriteten ligger kring 2MB. Spel och program med stort behov av lagring/cache tenderar att vara större än enklare grejer som widgets/tools/motsv.

7. Koopos

Koopos Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Började känna mig lite osäker med inköpet pga av uppdatering till telefonen.
    Vill inte lägga 5000 kr på en telefon som blir "out-of-date" efter ett halvår.

8. Korkenzieher

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Förståeligt, snabba uppdateringar (utan att roota) är ju en av de viktigaste anledningarna att vissa väljer telefoner utan alltför mycket "ovanpå" Android (Sense, Motoblur and whatnot).

Kruxet är ju dock att om ett halvår eller så lär nästa hårdvaruplattform dyka upp och då är alla dagens topplurar i någon mening "out of date" (även kommande iPhone ;)) så även om en del saker kan korrigeras/förbättras med mjukvara håller man sig aldrig i toppen speciellt länge. Förhoppningsvis har man gjort ett så pass medvetet val att man får sina viktigaste krav uppfyllda och klarar sig till nästa gång det är dags att uppgradera, det går undan i den här branchen - på gott och ont.

Last edited: 30 maj 2010
  9. Koopos

Koopos Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men jag tänker mer att tex att iphone 3g har funnits i nästan 2 år nu och den ska få den ny uppdateringen medans desire har funnits någon månad och det är oskäkert om den ska få den nya uppdateringen.

Det är det jag menar att jag inte vill ha en telefon som blir "out-of-date" på några månader.

10. Michko

Michko Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Jag är skapligt trött på min ajPhåne 3g. Lekte med en Desire i fredags och tyckte den funka hur bra som helst. Gillar deras gränssnitt med!

11. wimanx

wimanx Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Enl. HTC så ska alla deras andriod lurar släppta år 2010 får FoYo (2.2) uppdatering

12. Koopos

Koopos Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte mer att det kanske kommer någon mer uppdatering i år.

13. desire.

desire. Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har varit i exakt samma dilemma, då man var omringad med iphones blev dock en desire till slut, bättre telefon helt enkelt, och kära bror min gick o köpte en iphone häromdagen, märkte då att man inte riktigt hör när man snackar på telefon, kollade upp det och det är tydligen ett ganska stort problem att prata på telefonen... så köper man en telefon som man inte hör folk klart och tydligt på så är det ju inte riktigt en telefon... känns mer som att iphone är mer gjord för att underhålla folk...
    Men hursomhelst så är jag JÄVLIGT nöjd med min desire, även om det är lite svårare att skriva sms med den, men det funkar. Och om något år så är jag rätt säker på att appen till android kmr att gå om app store, men det skönaste var att en kompis idag inte kunde ta emot en låt från en annan kompis med blåtand, medans jag kunde, så efter det blev det så klart lite mobbning :D
    Men tvekar du på att köpaen desire så borde du inte göra det, blir du inte nöjd så kan till och med jag betala tillbaka pengarna du köpte den för :P

14. Travolta

Travolta Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Köp en Desire, och om ett år när utvecklingen har sprungit ifrån både Desire och iPhone 4G så köper du efterföljaren till Desire. Dubbel glädje till ungefär samma pris som en iPhone 4G :)

15. Koopos

Koopos Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, tackar!

Har 2 frågor angående uppdatering.

1. Verkar som det kommer massa ny viktiga saker med den 2.2 uppdateringen, är det alltid så vid varje uppdatering?

2.Är det helt 100% att desire får 2.2, och isf, när?

Edit:Har några frågor angående "rootning".
    Om vi nu säger att desire inte får 2.2(som den troligen kommer få)
    Kommer jag då kunna skaffa någon rootning till desire så att man har 2.2 och kan använda program som stödjer det? Och om det är så, kommer jag även kunna göra så i uppdates som 2.3 osv?

Vad finns det för risker om man rootar?

Vad kommer sluta fungera om man rootar, vad är fördelarna/nackdelarna?

Last edited: 31 maj 2010
  16. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

1) Det kommer för det mesta mycket nytt i uppgraderingarna. Höjdpunkterna i 2.2 lär vara apps2sd och fullt flashstöd.

2) Allt HTC har sagt är att alla som har köpt sin telefon i år kommer (troligen) få uppdatering. Rykten säger den 23 Juni men om man vet lite om hur hero-folket fått vänta så bör man ta det med en nypa salt...
    (En snabb sökning på "uppdatering" detta forum resulterar i denna tråd: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=12098&highlight=uppdatering )

3) Sök i Desire-forumet på "root" och du finner denna tråd som troligen innehåller vad du letar efter: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=11736&highlight=root

Hoppas du hittar vad du letar efter ;)

Last edited: 1 jun 2010
  17. Korkenzieher

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

1. Varje uppdatering är inte lika omfattande (jmf 1.5->1.6->2-0 und so weiter, wikilänk) men visst har alla medfört ordentliga förbättringar. Frågan är om mönstret fortsätter oförändrat, tror nog att hårdvaruförbättringar kommer fortsätta vara minst lika viktiga som uppdateringar av mjukvaran för överskådlig framtid (vilket iofs inte är så värst länge).

Skulle för övrigt säga att prestandaökningen var en hyfsat viktig del av 2.2 också.

Framöver är det nog främst försöken att stävja fragmenteringen genom att skilja den mer grundläggande OS-utvecklingen från de något mer perifera (men ändock viktiga) programmen (Maps, Mail etc) som ligger närmast. Mediahantering är/bör nog vara ett annat tema. Mer precist hur Googles roadmap ser ut framöver lär det dock dröja innan det kristalliserar sig.

18. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 117
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    www.iphoneinfo.se och sen forum :)

19. micke401

micke401 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tycker du ska ligga lågt med en Desire tills vi ser om dom kommer tillrätta med minnes problemet den har..

20. Hashi

Hashi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad är det för minnesproblem den har?