Beställde igår från Ebay och fick idag :-)

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Freejack4051, 4 maj 2011.

  1. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Ryktas om att nya DACen ska vara snäppet bättre, man kan ju bara hoppas att det ryktet verkligen stämmer!
     
  2. Merlininsider

    Merlininsider Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    394
    Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Det där var väl förbaskat onödigt! Nu fick du mig att köpa telefonen till ett högre pris än jag hade tänkt mig, ditt as! ;) Förhoppningsvis kommer telefonen imorgon, eller senast måndag. Kommer den på måndag kommer den i alla fall tidigt nog att visa upp den för polarna på tisdag, men priset känns kanske lite halvt omotiverat i så fall. Kommer den redan imorgon så är det definitivt värt de extra hundralapparna (den hade gått upp 30 pund se'n du köpte den, så det blev lite mer för min del) eftersom jag får hela helgen på mig att leka med den.

    Men nu var den beställd i alla fall.

    Återigen, USCH på dig!
     
    Janne303 och ufolk gillar detta.
  3. Quist

    Quist Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Vet ej var jag ska skriva min fråga om hur det fungerar med garanti med dessa telefoner så provar här också (ber om ursäkt).

    Ibland kan man få telefoner köpta i England lagade här på garanti utan problem, ibland måste man skicka tillbaka till England - antingen till försäljaren eller till en reparatör anvisad av försäljaren/tillverkaren. Det är alltid olika beroende på produkt och tillverkare.

    Hur är det med dessa SGSII från England?
     
  4. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Garantin gäller mot samsung, vart du köpt luren ska inte spela nån roll. 24mån garanti på samsung mobiler.
     
  5. Kingen

    Kingen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Allt hänger ju inte på DAC:en som tur är, men den har absolut sämre specar. Wolfson gör riktigt bra DAC:ar över lag, men Yamaha är ju inte små direkt inom ljudbranschen... Men en bra analogdel kan förstås väga upp det ändå!
     
  6. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Ajdå :/ Säg inte så där. Har du några länkar?

    Hittade denna infon

    "Galaxy S II's Yamaha YMU818B / MC-1N audio codec headphone amplifier volume range is only 30dB compared to 57dB in wolfson WM8994", "Also, Galaxy S II's headphone amplifier alone is rated to 0.055% / -65dB THD+N, compared to WM8994 DAC+HP amp 0.01% / -80dB THD+N"
     
    Last edited: 6 maj 2011
  7. Kingen

    Kingen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Inte på rak arm, det fanns någon diskussion om det på XDA. Men DAC:en är förstås bara en del av helheten. Om vi säger så här, min gamla MP3-spelare som av de flesta klassas som bland de bästa man kan få tag i ljudmässigt, spelar skjortan av alla andra mobiler/MP3-spelare jag hört och den är från 2003. Det har hänt en hel del med digitaltekniken sen dess och DAC:en i den är förmodligen betydligt sämre på papperet än Yamaha-DAC:en i SGS2. Däremot är analogdelen välgjord och det gör himla mycket. Skillnaden mellan flera bra DAC:ar äts troligen upp av det faktum att MP3-musik är hårt avskalad ljudmässigt från början. Upplever man inte det som ett problem så behöver man nog inte oroa sig. Nu kanske du kör FLAC, jag vet inte, men jag kör MP3 för bärbart ljud. Själv är jag extremt petig med ljudet hemma (har t.ex. byggt ut huset med ett hifi-rum efter konstens alla regler för perfekt akustik) och skulle aldrig drömma om att lyssna på annat än CD eller möjligtvis högupplöst material i 24 bit, men för bärbart bruk tycker jag MP3 fungerar.

     
  8. sannispannisen

    sannispannisen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    :):)
     
  9. perperub

    perperub Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    33
    Telefon:
    Huawei P20

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20
    Ni som fått er SGS2 får gärna gå in i min tråd om batteritid och kommentera. Jag tror att många skulle uppskatta det, däribland jag själv :)

    Tråden "Batteritid": https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=41696

    Tack på förhand! :)
     
  10. slicke

    slicke Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Howdy TS!

    Funderar på att överge iPhone för SGS2. Har aldrig haft android innan utan endast symbian och ios. Vad har du för synpunkter sgs2 vs din iPhone 4?

    /S
     
  11. lazure

    lazure Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Fråga: Hur är det med headset-kompatibiliteten? Har Samsung äntligen fått tummen ur och infört stöd för vanliga iphone/htc-headset, eller måste man köpa originalskiten? Dvs. att kontakten inte bara passar utan även att det fungerar att prata och lyssna :)