Diskussion: Besviken på HTC (och alla andra androider)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Deebo83, 18 okt 2012.

  1. mcwolfe

    mcwolfe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ska man vara petig (och nu är jag ganska stor Apple-gillare också, men bytte till HOX för någon månad sedan för att vidga mina vyer lite), så är väl iPad3 och iPad Mini en sak, det är ändå två lite olika segment. Grejen är ju den att de presenterade iPad4 (fullstor) samtidigt. Det gjorde mig lite mer förvånad, de brukar ju vara lite förutsägbara i sina en-gång-om-året-lansering.

    Med det sagt: Jag är fortfarande snornöjd med min iPad3, hyfsat nöjd med min HOX (och bryr mig inte så mycket om att de släpper en plus) och är lite sugen på Nex7. Att välja sida suger ;-)

    /McWolfe
     
  2. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Telefonen blir ju knappast sämre för att det kommer nya, alltså är funktionerna inget att klaga på. Att klaga på att man inte får ha det "nyaste" och "finaste" är inte heller ett hållbart argument, det kommer alltid nya fina prylar att lägga vantarna på. Bara för att man måste vänta i 1 år på nästa iPhone så innebär ju inte det att det inte kommer ut massa andra coola icke-apple telefoner under den tiden.

    Det som däremot kan sticka till, iallafall hos mig, är precis som OP påpekade så skulle HTC satsa på sin One serie, inte på 113 olika modeller. Detta är något som direkt påverkar andrahandsvärdet på den produkt jag köper och när jag köper den under "löfte" om att den kommer att vara "top-end" i upp till 1 år så räknar jag med att telefonen ska vara värd en viss summa pengar efter det året om jag nu skulle vilja sälja. När HTC istället släpper flera nya telefoner så rasar 2:a handsvärdet, det drabbar då mitt förtroende för HTC och gör att jag förmodligen inte köper HTC nästa gång.

    Ytterligare en sak som påverkar produkten är vilken prioritering den har hos HTC. Då nya telefoner stjäl resurser (utvecklare och desgners) från de gamla så påverkas ju de gamla av det. När HTC lanserar ett "flaggskepp" så är det lite väl tidigt att överge det skeppet efter bara 6 månader imho.
     
    Last edited: 28 okt 2012
    slibit och -WR- gillar detta.
  3. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Bra sammanfattning, du har definitivt ordets förmåga bättre än mig. Tack

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
    D-Droid gillar detta.
  4. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 205
    Mottagna gillanden:
    448

    MINA ENHETER

    Jag är något av ett HTC Fanboy. Jag lär aldrig köpa Samsung eller Apple för de är för fucking mainstream, samt Samsungs Galaxy telefoner ser ut som Iphones( JA, ALLIHOPA ÖPPNA DINA ÖGON.).

    Detta är något som jag stört mig på länge med HTC... När man köpte sin HTC Desire så var man jävligt nöjd. Men bara nån månad senare announcade dom 3 nya desire mobiler.

    HTC Desire (originalet) var inte länge flaggskäppet. De kommer säkert direkt när de släppt telefonen att den är jävligt begränsad till va dom kan göra med telefonen, just pga MINNET fanns inte.. man kunde ha typ 3 appar sen va de fullt.

    Sen nu med HTC one x. Detta skulle vara flaggskäppet ett bra tag framöver hade jag hoppats på. Har inte kollat på de nya som kommer, mer än One X+. Den är bara ett slag mot strupen.

    Den telefonen borde inte existera. Vi med HoX borde få en HoX+ gratis för problemen som funnits med HoXen.

    Ni som försvarar HTC i detta fallet kan fan gå å lägga sig.
     
  5. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Bra skrivet! :)

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  6. G.Myrdal

    G.Myrdal Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag håller med trådstartaren. Blir ganska besviken när en ny version släpps bara några månader senare. Kostar lika mycket som man själv fick pröjsa också.

    Får uppfattningen om att HTC gjorde allt för vara före Samsung och Apple med den "nya generationen" för att på så vis kunna sälja mer telefoner. Visserligen är det helt förståeligt, men till vilket pris? Den var ju uppenbarligen inte testad fullt ut. Alla DoA, gula skärmar, mottagningsproblem, batteritid osv. Massa barnsjukdomar som senare åtgärdats med att släppa en ny telefon.

    HTC OneX+ är vad HTC OneX borde ha varit från första början. Känner mig som en betatestare som pröjsat för HTC's girighet.
     
    Last edited: 12 nov 2012
  7. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Det du o ja känner är för vissa gnäll o tjat. Jag ska ha denna telefon tills jag får sålt den, därefter blir det verkligen aldrig me htc, även om den är gratis

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  8. tommyhome

    tommyhome Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Telefon 2:
    HTC One X
    Telefon 3:
    HTC Legend
    Det finns ett par olika inriktningar för tillverkare att använda, man kan välja den linjen Apple har och ha EN produkt som man säjer, det här är det vi erbjuder, eller så kan man släppa nya varianter allt eftersom nya möjligheter ges.

    Jag håller helt med om att ska man ha en produktserie som ser ut som apple upplägget, vilket som det ser ut som HTC försöker med via sin ONE serie så bör man hålla sig till färre uppdateringar av sortimentet och stå fast vid vad man släpper.

    Själv tycker jag one x är en fantastisk lur, jag avgudar den, även om jag föredragit att kunna byta batteri (mina brukar dö efter ett drygt år) och plocka ur minneskortet (om telefonen går sönder, eller när jag byter till nästa lur). One X+ känns helt klart som en lur som kom för tätt inpå och som gör att man inte längre kan känna att man äger HTCs häftigaste telefon, vilket var vad jag köpte.
     
  9. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Wow...så många ord! Så lite begripligt!

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  10. Torstensson

    Torstensson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade nu HOX+ haft 4G, den kostar ju endå 6k, så vore lyckan fullkomlig.
    Men att pröjsa sex tusen för något som iofs är bland det häftigaste på marknaden, men endå inte blir ju lite B..

    Så ge alla utan + en med +, och dom med + en + med 4G!
     
  11. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Hahahaha bra sagt men skippa hellre plus o 4g o baka in det i en o samma.redan.från början.så ska du få se försäljning...ursäkta min stavning..

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  12. Torstensson

    Torstensson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, det e väl det som krävs för att peta ner Samsung från 4G-tronen.
    Tyvärr blir det nog en Note2LTE här nu. Vill ha prestanda, men framförallt 4G då 3G i "Fjollträsk" är trängre än att suga en golfboll genom en trädgårdsslang!

    Men NÄR HOX+LTE kommer, då jävlar.. :cool: