Besviken som fan på Telenor, eller är det bara jag som tycker jag har rätt?

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Marooned, 9 jan 2014.

  1. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

    Inte ett ljud från Telenor. Känner att det vore bäst om jag fick tag i någon som är högre upp i hierkin än en "vanlig" person på kundtjänst. Men att få tag i mailadress til någon sådan person känns hopplöst...
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    Telenor har ingen svensk ktj-chef vad jag vet. Det finns väl dock olika coacher på kontoret. Deras norska ska dock hantera den svenska kundtjänsten också.

    Maila deras pressansvarige eller något. För som det är nu har de ju outsourcat så att be att få prata med någon chef leder ju bara till att du får prata med någon annan på Transcom.


    Skickat från min iPhone 5s.
     
    Marooned gillar detta.
  3. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Tycker att "Det tänkte ju inte jag på när jag gjorde allt detta.", som du skriver sammanfattar ganska bra. Du måste betala klart din gammal telefon såklart. Totalt hjärnsläpp, och det utnyttjas av folk som jobbar inom denna branschen. s.k. "säljar-personer", som man enligt mig, ska hålla sig långt borta ifrån. Du ska bemöta dom som Costanza gör i Seinfeld-avsnittet "The Dealership" : "I´ll walk right out of here!!" om de ens försöker prata med dig.

    Avskyr Telenor med. Riktigt usel service, och för mig täckning etc, men tror du kommer få det svårt att "vinna" detta.
     
  4. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Visst, kan väl hålla med om att jag har ansvar i att jag borde veta det. Kanske. jag menar det var 1 år sedan jag skaffade det abonnemanget och vem minns sådant? Speciellt inte att det var speciell abonnemang. Var något erbjudande dom hade just då som jag nappa på.

    Men som sagt, tycker att dom borde upplyst om detta. Därför jag ringde till kundtjänst. För att kolla hur allting låg till.

    Nae har ingen större tro på att jag kommer "vinna" detta heller. Ville mest kolla vad ni här tyckte, om jag hade helt skev syn på hela grejen eller inte.

    Jag är nöjd som fan med Telenor annars faktiskt. Men av princip så gör hela denna grejen att jag kommer sluta använda dom när skiten går ut. Men som skrivit tidigare, haft Telia och var inte nöjd + att jag inte vill stödja dom då dom uppenbarligen inte kör med direkt schysta kort i diktaturländer osv.

    3 finns inte en chans att jag kommer gå till. Har aldrig hört något positivt om dom och en av mina närmaste vänner blev riktigt jävla illa behandlad av dom.

    Tele2 är väl vad som är kvar antar jag. Deras täckning är väl inte direkt optimal. Nåja, funderar på att flytta utomlands inom en framtid så slipper svenska operatörerna då.
     
  5. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    Alltså det tankesättet håller inte, nu blir ju du missnöjd med Telenor - samtidigt som någon annan är supernöjd och älskar allt de gör.

    Jag har blivit riktigt dåligt behandlad av Tele2 - men det betyder inte att det är en dålig operatör utan att jag är missnöjd - vilket i sin tur betyder att jag med stor sannolikhet inte kommer att ha Tele2 som min huvudsakliga operatör igen.

    I den värld vi lever i idag, måste man testa själv. Det går inte att gå på vad andra säger helt eftersom varje kund är individuell och varje händelse också. Även om något uppstår igen - betyder inte det att det kommer att hanteras på samma sätt igen. Så testa själv och bilda din egna uppfattning är mitt råd - oavsett vilken operatör det gäller. Gå på pris, testa och se hur det funkar. Mingel operatör strävar ju mot att göra kunder missnöjda - men det blir så ibland. Nu finns det två operatörer som du inte har erfarenhet från - kolla pris, gå in i deras butiker och känn efter vilken som känns bäst.

    Men oavsett, är du nöjd med Telenors 2G och 4G-täckning så kommer du bli nöjd med Tele2s 2G och 4G-täckning. Var du missnöjd med Telias 3G-täckning, kommer du inte bli nöjd med Tele2s heller.




    Skickat från min iPhone 5s.
     
  6. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Gör det väl? Om du ska bygga om köket därhemma och får offerter från 2 olika företag. Det ena företaget har en kompis till dig anlitat tidigare, efter att företaget gjort jobbet hos din kompis så var dom tvungna att göra om det. Dom hade gjort massor med byggfel och slarv.

    Medans det andra företaget har du bara hört bra saker om genom vänner och bekanta.

    Skulle du anlita det företaget som din kompis är missnöjd med eller det företaget som du bara hört gott om?

    Jag håller med om att man ska bilda sin egen uppfattning. Men för mig är det mer i saker som t ex politiska frågor eller andra åsikter. Inte när det gäller tjänster av olika slag.
     
  7. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag tycker inte att det går att jämföra det på det sättet. Nu pratar vi om företag med miljontals kunder i jämförelse med företag med några tusen kanske. Blir ganska stor skillnad. Dessutom är det skillnad i hur mycket pengar det handlar om.

    Men för att fortsätta på din jämförelse, nej jag hade inte valt det företag som byggde ett kök fel. Men jag hade absolut kunnat välja en operatör som jag inte hört något bra om för att bilda mig min egna uppfattning.

    Du kan kolla online, du hittar missnöjda kunder hos alla operatörer. Inget unikt för någon av operatörerna.

    Olika sajter, högst resultat är bäst:
    Rejta/Trustpilot
    Telia: 1,99/4,1
    3: 1,92/2,5
    Tele2: 1,32/2,4
    Telenor: 1,44/1,6

    Som du ser säger det en annan sak än din erfarenhet - att folk är mest nöjda med Telia även fast du inte var det.

    Nu säger jag inte att det är bra att din bekanta eller du har varit missnöjd med någon operatör - men jag försöker bara påvisa att det finns missnöjda kunder hos alla operatörer och att ingen har något speciellt högt betyg. Det viktigaste är egentligen att alla operatörer förändrar sig, näten byggs ut, rutiner förändras osv.

    Telenor har t.ex nyligen outsourcat sin kundtjänst till samma bolag som Tele2 använder sig utav - Transcom. Telia och 3 har egen kundtjänst, den sistnämnda kör dock med Teleperformance som komplement när det är många som ringer (typ eftermiddagar och kvällar).

    Men oavsett vilken operatör du väljer, så hoppas jag att du blir nöjd! :)
     
  8. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Du har delvis rätt. Det är klart att det alltid finns missnöjda och nöjda kunder när det gäller operatörer. Jag har hört både och när det kommer till Telia, Tele2 och Telenor. Men 3 har jag aldrig hört något positivt om.

    (Nu går jag på vad jag hört av vänner & bekanta)


    Sen så klart på nätet kan jag hitta nöjda kunder som har/haft 3. Men det verkar verkligen inte vara någon höjdare till operatör och jag känner inte att det ens är värt att testa den med tanke på vad jag hört.

    Men som ett exempel så innan jag skaffade Telenor så hade jag väl hört 9/10 som var nöjda bland vänner & bekanta. När det kommer till 3 så var det verkligen 0/10. å går jag inte in i det, jag riskerar att missa den upplevelsen så att säga.

    Samma som om 0/10 av alla jag känner skulle säga åk inte till Gnesta för det finns ingenting där som är bra på något sätt. Då skulle jag faktiskt inte åka till Gnesta.
     
  9. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Skulle du se dig själv som en nöjd kund hos Telenor nu? Du verkar vilja byta operatör just eftersom det blivit fel så jag tolkar det som att du inte är nöjd. Det är detta jag menar, 9/10 rekommenderade Telenor och trots detta så vill du nu byta för att du inte är en nöjd kund längre.

    Jag säger inte att du ska välja 3 framför Tele2 utan att du bör bilda dig din egen uppfattning och se över hur du känner samt vilken operatör som verkar bäst för just dig utan att ta hänsyn till vad andra säger.

    Om vi tar Gnesta som exempel skulle jag definitivt kunna tänka mig att åka dit oavsett vad mina vänner säger om det finns något jag hittar som tilltalar mig där. ;)
     
    Last edited: 15 jan 2014