Jag tycker inte att det går att jämföra det på det sättet. Nu pratar vi om företag med miljontals kunder i jämförelse med företag med några tusen kanske. Blir ganska stor skillnad. Dessutom är det skillnad i hur mycket pengar det handlar om.
Men för att fortsätta på din jämförelse, nej jag hade inte valt det företag som byggde ett kök fel. Men jag hade absolut kunnat välja en operatör som jag inte hört något bra om för att bilda mig min egna uppfattning.
Du kan kolla online, du hittar missnöjda kunder hos alla operatörer. Inget unikt för någon av operatörerna.
Olika sajter, högst resultat är bäst:
Rejta/Trustpilot
Telia: 1,99/4,1
3: 1,92/2,5
Tele2: 1,32/2,4
Telenor: 1,44/1,6
Som du ser säger det en annan sak än din erfarenhet - att folk är mest nöjda med Telia även fast du inte var det.
Nu säger jag inte att det är bra att din bekanta eller du har varit missnöjd med någon operatör - men jag försöker bara påvisa att det finns missnöjda kunder hos alla operatörer och att ingen har något speciellt högt betyg. Det viktigaste är egentligen att alla operatörer förändrar sig, näten byggs ut, rutiner förändras osv.
Telenor har t.ex nyligen outsourcat sin kundtjänst till samma bolag som
Tele2 använder sig utav - Transcom. Telia och 3 har egen kundtjänst, den sistnämnda kör dock med Teleperformance som komplement när det är många som ringer (typ eftermiddagar och kvällar).
Men oavsett vilken operatör du väljer, så hoppas jag att du blir nöjd!

Click to expand...