ush vilken besvikelse detta va.....telefonen är inte alls lika kvick längre och det är många grejer som gått till det sämre
Tycker det fungerar väldigt bra för att vara en Beta, har haft lite småbuggar som att en app krashar någon gång, problem att logga in i Netflix, TV4 Play som sa att min Android version var äldre än 4.3, att batteriet ibland håller sämre än tidigare. Det jag saknar mest av allt är Spotify m.m medieappar på låsskärmen. Google Music funkar på låstskärmen så det borde gå att lösa. Ett stort problem däremot är att appen för att rapportera problem, BetaClub inte fungerar...
Tycker det fungerar bra, men får inga notifikationer på låsskärmen över huvud taget. Felet är rapporterat till betaclub
Gå till Settings > Notification & status bar > Notifications manager > Klicka på kugghjulet > When device is locked. Därifrån kan man ställa in hur man vill få notifikationer på låsskärmen
Stort tack! Löste ett problem men inte att det inte går att styra Spotify från låsskärmen, men det kanske löser sig när man får den riktiga Nougat.
Har skapat en tråd utan svar, kanske ni kan kan hjälpa mig. Har en P9 lite dual sim och skulle vilja kunna sätta olika sms signaler till olika kontakter. Kan någon få detta att funka ? Om inte kanske någon kan rapportera detta "problem" till Beta Club som en fix till Nougat för nyare Huawei mobiler?
Varför kan jag och vissa inte rapportera fel i beta appen? Har ju ändå blivit godkänd och fått betan..
Funkar inte för mig heller, har rapporterar på Huaweis Facebook och de skulle föra det vidare. Men inte hört något mer sen.
Jag tycker det känns som att brister i betan rättas till efter hand utan att jag fått någon ny uppdatering? Nu funkar Spotify och Netflix i från låsskärmen, Netflix funkade inte alls med Emui 4.1 som jag körde innan betan. Även BetaClub appen verkar ha fixat sig av sig självt, den hittar projektet nu och det går att felrapportera.
Märker ingenting. Spotify fungerar fortfarande inte i låsskärmen och inget projekt syns i betablub. Hoppas på en uppdatering av betan snart