Utan wipe är endast en tid runt när stable släpps. Nu eller efter krävs wipe. Har aldrig legat på beta mellan 2 olika versioner men antar att det rullar på för a15 oxå. Nån annan kanske har bättre koll.
Android 14 Beta 4 är vi på nu och jag har kört den på min Pixel 7 Pro sen den släpptes. Väldigt stabil och till och med bättre batteritid än stabila 13. Vi är ju bara veckor bort från officiellt släpp.
Gissar att 4.1 släpps ikväll och tänkte då hoppa på betan. Prestandan har blivit sämre sista tiden så har inte så mycket att förlora. Kanske beror på sommarvärmen. Eller så är det något med juli-uppdateringen.
Jag skulle påstå att det är ganska safe och köra denna betan som daily driver, det är knappt np butga kvar. Dom som är kvar och upptäcks nu är oftast minimala och/eller väldigt specifika användningsområden. Så kör jag tycker det funkar kanon och har bättre flyt och bättre batteri.
Kollade lite på 14 Beta 4 på YouTube. Ser att Android 14 får sexsiffrig PIN kod...? Någon som vet om man kan välja mellan fyra och sex siffer, eller blir det sex siffer som standard?
Nu vet jag inte hur det visades i videon men man har kunnat välja om man vill ha 4, 6 eller ännu längre pin-kod på Android sedan minst Android 9
Då kan det vara att man är tvungen att välja 6. För mig var det lite otydligt, men det verkade som man fick ett extra tecken när man hadde 4, tryckte på det så kunde man lägga till två siffror. Tiden får visa! Det är väl inte så länge nu förrän Androd 14 är på plats...
Skulle kunna vara så att de gör som på iOS att standard är 6 siffrig men att man kan trycka på en "knapp" och välja 4-siffrig. Så går det på iOS att göra om man vill ha en 4 siffrig kod. Men ja, vi får se
Ser ut att bli en ny beta idag. Hoppas den löser bootloop-problemet. View: https://twitter.com/MishaalRahman/status/1689668786792620032?s=19