Vad gäller själva frågan om Radiotjänsts vara eller icke vara har den debatterats i tidigare trådar här och jag har ställt mig som positiv till dess finansiering osv i dessa. Själva argumenten kan därför utebli denna gång
Men... Förklaringen om oberoende, vad får dig att tycka att den är utdaterad? Är det för att du följer SVT:s sändningar och på så sätt gjort dig en uppfattning?
Angående SVT:s visande av reklam, jag gillar den inte heller, SVT i första hand men också SR UR osv ska vara helt avgiftsfinansierad tycker jag men... om en nödlösning måste till för att kunna visa exempelvis fotboll så ok, kanske ok. Men... man måste skilja på olika programtyper annars har vi ju situationer där SVT:s trovärdighet helt undermineras och det första exemplet som slår mig är så klart partiledardebatter men också exempelvis program om algblomning? Miljöpartiet köper all reklam... typ. Hur ska man sälja den reklamtiden? Efter ett regelverk? Alla partier ska få köpa lika mycket tid? Först till kvarn? Den som betalar högst? Och vilka protester det skulle bli från partierna varenda gång de fått
tre sekunder mindre än alla andra... Det kommer inte att vara trovärdigt.
För övrigt tror jag att vi kommer att få se en lagändring som kommer att omfatta ipods, telefoner, plattor, allt. De kommer att avgiftsbeläggas. De enda skillnaderna på en tv och en telefon idag är olika radiodelar och storleken på skärmen - i princip.
Är det något större parti som vill avskaffa tv-licensen? Jag kan inte minnas att jag hört det
P.S Kollar eller lyssnar nästan aldrig på SVT/SR/UR
Click to expand...