Fint! Betalapps är här! Hela Androidvärlden förändras nu tydligen, enligt många... Själv har jag fortfarande inte hittat något som jag känner att jag behöver/vill köpa via Market. Men grattis till er andra som tycker detta är en sensation!
Nä det är säkert inga problem att betala med visa om man vill. Men det finns dom som inte vill läman ut sitt visa-kort till Google (jag tex) utan hellre ser att man kan köpa via paypal eller internetbank. Google är inte registrerad bank och går således inte under de banklagar som finns vad gäller sekretess och liknande. Det gör paypal och alla banker runt om i världen.
Jag känner mig utanför. Testade för någon timme sedan och jag hade då inga betalapps. Kör dock engelska på min så vettetusan om det kan vara därför. När jag körde det fick jag aldrig dubletter som jag fick när jag körde svenska :/
Samma här måste jag erkänna. Har tittat runt en stund nu. Tycker i alla fall det är skönt med ett större utbud nu.
Är det bara jag som inte får det att fungera? När jag försöker ladda ner en app så fastnar den hela tiden på "Auktoriserar köp" och kommer inte vidare. Loggar jag in på Google Checkout så är köpet bokfört, men jag får alltså inte ladda ner något. Känns ju surt...
Av erfarenhet av paid market då jag kört rootat , så kan det bli sådär ibland, tror det har att göra med att google har nån auktoriseringsserver som ska verifiera ditt köp, den fastnade sådär i timmar nån enstaka gång, så det kan troligtvis vara att den gått ner eller överbelastning . Köpet är dock klart, så du behöver inte oroa dig för den biten
Har också TDC och ser DKK priser... samt hittade inte tex. iNärheten appen, testade byta till mitt Teliakort och då visas kr istället och hittade appen jag inte hittade med TDC
Ok, tack. Jag har mailat TDC support om detta. Skall bli kul och se vad de svarar. Typ. öh vadå market? Android, något nytt spel eller? /qsec
Skön uppgradering av market, nu har den ju automatisk uppdatering osv precis som i 2.2 (kör 2.1 på HTC Magic). Dock har jag problem med att se protected apps (t.ex. "NZB Remote" eller "Calorie Counter by FatSecret"). Har dock pillat med en eget modifierad ROM i förmiddags, dock ska build.prop vara korrekt.... Är det någon mer som har problem med protected apps?