"users in an XDA forum thread report that Hungary, Poland, and Sweden now can access paid applications in the Market. The list is expected to grow in the coming weeks." http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=792219
Om det är så att google är på väg med betalapps måste jag säga att det är en väldigt oproffsig lansering. Dom skulle gjort i apple-stil. Sagt ett datum när det kommer och i vilka länder. Och sedan skulle man fått ladda ned en firmwire som innehöll betalapps just det datumet. Dom första timmarna skulle dock ingen kunna ladda ned betalapps då servern är helt överbelastad Så gör man om man verkligen vill visa världen att man lanserat betalapps. Känns konstigt att google smyglanserar det.
Men jag tycker nog att det är bättre att smyglansera så att "nördarna" kan komma åt det först och sen när övergången är gjord går man ut stort och då blir det inte den överbelastningen det annars skulle kunna bli.
Man kunde ju tro att de skulle kunna en del om att leverera stabila tjänster till massorna. Dock fungerar Market generellt sett inte alls i närheten lika bra som googles söktjänst eller gmail.
Jag såg massa dubletter och språkvarianter av appar när jag hade telefonen på svenska. När jag ändrade till engelska blev allt normalt igen.. Inga betalapps dock utan att aktivera market access.
en tolkning av smyglansering är ju också.... "det är ju inte en särskilt stor grej" varför fjanta och hype'a
Ser också betalapps nu, men det går inte köpa, "Ett problem uppstod när vi bearbetade din begäran. Besök checkout.google.com om du vill åtgärda det.
Är det någon som inte har rootat som kan se betalapps? Verkar som att alla som ser dem har root. Jag har inte rootat och ser inga betalapps, bara de dubbletter som alla andra ser.
Har tillgång till betalapps nu i Finland. Verkar dock inte hitta paid apps om man gör en sökning utan syns bara under apps/kategori/top paid.
Jag ser betalapps nu. Inte direkt när man går in på Market men om jag klickar på Games så får jag upp Top paid automatiskt med spel [Edit Nu försvann de igen.[/Edit]
Finns väl inget fel sätt. Det jag syftade var på tidigare har jag emulerat ett utländskt SIM-kort med appen MarketAccess för att komma åt betalapps via Market.
För mig ser market ut precis som vanligt bortsett från att man har massor av alternativ olika av en och samma app. Men det "problemet" har ju diskuterats i andra trådar Orootad Desire, telia