Sedan ska det tilläggas att överföringen är krypterad på klientnivå när du registrerade ditt kortnummer.
Tror inte att det är det som är problemet. Jag har kvar min x10 mini sen jag köpte DHDn och har inte raderat kontot. Funkar som det ska.
Har köpt en Widget och det kommer fram "Köpt" klickar på den och OK efteråt, Ditt objekt hämtas.. Sen händer det inte mer? Måste man avinstallera gratisverionen innan man laddar ner betalversionen? Mvh Jonas
Hittat felet! Själva betalningen har nekats.. Varken mitt Swedbank kontokort eller E-kort godkäns, vad är det för fel då? Det är pengar draget från mitt konto men får mail om att min beställning är spärrad..? Mvh Jonas
Är det verkligen draget pengar, eller är det bara ett reserverat belopp på 8 kr. Google har börjat med att kolla korten innan pengar dras. Detta genom att reservera en summa (8 kr), och om detta går, så behandlas köpet. Dock så försöker de sedan dra pengarna från en annan terminal, vilket gör att e-kort kommer att neka betalningen. En del av säkerheten med e-kort är ju att bara en säljare kan dra pengar, och här kommer det se ut som två olika från bankens sida. Således går inte e-kort använda på Google Checkout så länge de gör denna reservation från en annan terminal. Det vanliga VISA kortet från Swedbank måste numera vara kopplat till Verified by Visa för att gå att använda på nätet. Den kopplingen görs i internetbanken under beställ tjänster. Google Checkout är dock inte kopplat till Verified by Visa, men av någon anledning så fungerar det ändå för mig efter att jag aktiverat tjänsten i internetbanken. Hoppas du får det att fungera. /Mainline
Precis som du säger är det 8kr reserverat. Ska kolla det där i Internetbanken direkt! Tack för hjälpen!! Mvh Jonas
Jag kan bekräfta ovanstående då jag råkade ut för problem när jag skulle köpa en app idag. Jag har tidigare haft e-kort kopplat till checkout, men fick först veta att köpet nekats. Jag skapade då ett nytt e-kort och fick felmeddelande, provade lägga in igen utifall jag skrivit något fel, samma fel. Testade nytt e-kort etc. med samma utfall. Till slut testade jag att ansluta mitt verifierade visa-kort istället och då fungerade det fint. Nu har jag fem reserverade köp på 8 kr och mitt korrekta köp på 6.15 som belastar kontot. Jag räknar dock med att mina fem reserverade åttakronor försvinner om någon dag.
Står fortfarande 8kr som reserverat, och kan fortfarande inte ladda ner..? Mvh Jonas EDIT-> Ehhm, glöm det! Prövade en gång till, och då jäklar funkade det.. Antagligen för att man Verifierade mitt kort.
Men är de störda eller, vill ju absolut inte ge ut det riktiga kortnummret. Skulle betala registration fee för att få ladda upp mina egna appar och nekades med internetkortnummret :/ 8kr reserverades.
Är du så skeptisk till att ge ut dit nr så skaffa ett till visa på din bank kopplat till ett annat konto. Ekort funkar inte längre i och med swedbank/google ändrat något. Finns en tråd om ämnet. 8kr är reserverade, inte dragna. du kommer få tillbaks dom.
Jo det blir ju till att skaffa ett till konto och koppla kortet dit. Har inte swedbank och mitt internetkort kan de bara dra en gång på när jag aktiverar att jag vill köpa. Det görs ju när de reserverar 8kr så då kan de inte dra igen sen :/
Det är samma sak på Swedbank kan bara dras från en terminal. Eller så kopplar man befintliga kortet till ett annat konto och så använder man mobilen för att flytta över pengar från "lönekontot" till kortkontot.
Lyckades betala med internetkortnummret nu Aktiverade det en extra gång när det reserverat 8kr. Då gick det igenom sen.
Hallå! Har Maestro, och kan inte skaffa e-kort. Finns det något sätt att skaffa checkout på ändå? Eller behöver jag vänta tills jag fyller 18 och kan skaffa visa-kort?