Betatestare sökes i Stockholm

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av Drassen, 7 jun 2010.

  1. genrated

    genrated Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Man trycker på "Betaforum" i spelmenyn, sen laddar man ner senaste via "Ladda ner Turf" länken i webb vyn.
     
  2. Drassen

    Drassen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Sitter här ute i skärgården och blir lika upprymd varje gång nån tar en zon...förrutom när ni tar mina...:)

    hur som helst e de kul att se vad som funkar/inte funkar så här tidigt i pre-betan...

    Vi har såklart massor med ideer på gång som exempelvis hur man gör en snygg och naturlig koppling till sociala nätverk eller dylikt...ska bara försöka hinna bada lite också i värmen...Förresten så kommer givetvis även denna månads vinnare att belönas med ett litet IRL pris..trots att vi bara är i beta-stadiet!

    //Andreas Helmer i schärgården
     
  3. erikd

    erikd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nu har jag varit och plöjt runt lite inne i city som ni kan se på kartan ;)

    Är helt såld på spelidén och övertygad om ni kommer gå riktigt långt om ni fortsätter utveckla det och implementera funktioner. Det uppfattas inte heller som så mycket beta om jag skall vara ärlig. Ni som är nyfikna och seriösa med att spela och rapportera buggar bör definitivt fråga om en inbjudan!

    Men månadspriset skall dock bli mitt! ;)
     
  4. Drassen

    Drassen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Haha, stöört flitigt:) Vi hade räknat med att spelarna skulle få typ 30+ som max...kanske får tänka om där:)

    Men fin feedback, vi får fortsätta jobba...har en massa funktioner på lager...gäller bara att omsätta det i kod osv...!


    Akta dig förresten...högmod går före fall, du vet väl att andra kan ta dina zoner!

    //Andreas
     
  5. spanga

    spanga Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag kände av det. Fick hålla hötorget i 30 minuter :( Sökte höga punkter för att stå och speja ifrån. Ger mig nog ut på en roamingtur nu ;)
     
  6. fprick

    fprick Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sitter på HTC Wildfire (QVGA-skärm) och det verkar funka fullt ut. Har inte stött på någonting som inte varit som det ska. Bra jobbat! Ska testa det på riktigt någon gång.

    Skulle vara roligt ifall det var så att du satte ut zonerna tätare vid ställen där det egentligen inte är så tätt. Har en zon i närheten av mig, fast den är ändå 10minuter ifrån. Fast det är ju klart, det är ju inte lika tätbefolkat här, så jag förstår det.

    Ser ut att bli riktigt roligt i framtiden!
     
  7. Drassen

    Drassen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    mm, tanken är ju att städerna kommer vara "basen" i spelet...men vi kommer täta upp det en aning i omnejden såklart:)

    Men kul att det funkade på wildfire också! hör som sagt gärna av dig mer när du testat att ta över nån zon...vi uppdaterar betan kontinuerligt med nya funktioner bland annat efter feedback från er och buggar rapporterade i buggtrackern.

    Mvh Andreas å Simon
     
  8. erikd

    erikd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tänkte bara höra om ni har koll på att forumet och bug-trackern verkar vara nere..

    edit: Det verkar bara vara länkfel från huvudsidan. Ett "page/" för mycket i länkarna. :)
     
    Last edited: 20 jul 2010
  9. genrated

    genrated Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Japp :) ska va fixat nu. ;)
     
  10. Drassen

    Drassen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ny version me massa mysigt lull kommer idag!
    //såa