Fråga: Betyg på Nexusen, av forummedlemmar

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av itr888, 1 dec 2011.

?

Betyg på Galaxy Nexus

1. 1/5

0 röst(er)
    0,0%
  2. 2/5

0 röst(er)
    0,0%
  3. 3/5

11 röst(er)
    6,3%
  4. 4/5

63 röst(er)
    36,0%
  5. 5/5

101 röst(er)
    57,7%
  1. the_grid

the_grid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jo, men du kan ju använda telefonen utan att ha skärmen tänd, lyssna på musik osv...

2. Starksprit

Starksprit Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    108
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Men säg att jag inte gör det så mycket. Utan använder mest telefonen med skärmen igång. Typ spelar nåt spel, kollar nåt forum osv. Hur står den sig då? Annars tror jag nästan det blir en Razr (trots att jag hatar MotoBlur).

3. Mattefjonkan

Mattefjonkan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Första 24h med den:

Jag ville testa batteri tiden, så när jag gick hemifrån idag kl 05:30 (100% batteri) började jag strömma P3 via deras SR app. Körde P3 i lite drygt 4h 30 min sen började jag lyssna på mp3. och vid 12:40 så var batteriet på 0% och den stängde av sig. Under denna tid har jag haft skärmen igång i ca 1h 25m enligt batteri infon. Laddat lite appar från market och haft mig.

Enligt batteri infon så var det "Mediaserver" som dragit mest ström 41%. Vet ej vad det är men antar att det var SR appen. Skärmen kom på andra plats med 38%.

Så 7h 10min.

Detta var första gången jag laddade den så det blir säkert bättre efter ett par uppladdningar och urladdningar. Men jag vet ärligt talat inte om detta är bra eller dåligt den kommer funka för mig utan problem men jämfört med andra telefoner har jag ingen aning.

I övrigt kan jag inte skriva annat än vad som sagts tidigare. Bra bygg kvallite och trevlig skärm. Touchen är mycket trevlig och rapp i alla fall jämfört med min gamla legend.
    Var lite rädd när man vant sig vid en liten smidig och den extrema kvallite känsla med legenden att man inte skulle vara nöjd. Men efter lite användande så vänjer man sig vid storleken.

Last edited: 8 dec 2011
  4. the_grid

the_grid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Batteritiden blir i allmänhet sämre med skärmen tänd och i synnerhet på Galaxy Nexusen, om man ska tro på det som folk skriver. Swedroids test av Nexusen är gjord på importerade telefoner och enligt Samsungs FB-sida, ska dom undersöka varför batteritiden på de importerade telefonerna inte lever upp till det som utlovats.

5. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Igår gick jag hemifrån vid kl 7, när jag kom hem vid 20 behövde den laddas enligt sig själv, var väl ca 10% då.

Nu har jag inte mätt tiden exakt men det har varit en del tapatalk, en del market och spelat lite spel. Tapatalk var väl kanske 30-60 min, Market kring 20 och spel i 10 min. Utöver det lite småpill med hemskärmar och layouter så helt okej användning ifall det går att definera, vilket det givetvis inte gör.

Tyckte den drog som satan på förmiddagen men det var som tidigare nämnt för att man sitter och försöker få en snygg homescreen enligt sig själv. Så tänk att folk troligtvis använder den mer än vanligt den första veckan eller liknande.

Tror bestämt det blir bättre med tiden, har aldrig haft en telefon som klarar en dag med bra mycket surfande och eller spel.

Har ingen S att jämföra med, bara Desire, Arc S och Sensation XE. Kan nog kännas lite sämre batteritid vid användning av skärmen än XEn men den sugs slut fort också.

6. Starksprit

Starksprit Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    108
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Okej! Tack för din input! :) Blir nog en Galaxy Nexus trots allt. Svenkssåld blir det för min del. Men spelar väl förmodligen ingen större roll. Såg att Samsung Sverige ska undersöka det där med dålig batteritid på importerade Galaxy Nexus. Sen kan man ju tycka att importerad eller inte spelar väl inte så stor roll?! Lär ju vara samma batteritid på de svensksålda. ;)

7. SGSi9000

SGSi9000 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    På tidigare modeller har modemet haft väldigt stor betydelse för batteriet. I mitt fall som fortfarande sitter på S1 kan man ändra sin batteritid genom att byte till ett annat modem. Så kan ju fallet vara med de som är importerade, att de helt enkelt inte har rätt modem för oss.

8. bombay

bombay Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Skärmen är Boven, mobilen drar ingenting alls om den bara ligger!

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

9. eXeem

eXeem Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    Galaxy S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S9+
    Platta:
    MediaPad M5 10.8
    sant exakt så jag oxå upplever det. man kan ha igång den en hel natt och den har knappt dragit nånting alls. men så fort skärmen är igång så tickar batterimätaren. Men det är en underbar skärm så den vill väll ha sitt för att må bra eller nått ;)

10. Lowdown

Lowdown Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är skärmen och ljusstyrkan som drar kräm. Finns testat på XDA. På minimum ljusstyrka räcker den ung dubbelt så lång tid (jmfr med max).

Last edited: 9 dec 2011
  11. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Inte oväntat men lite tråkigt, kör i skrivande stund med max ljusstyrka för att inte se allt brus i de gråa nyanserna.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

12. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jag lider med er... trist! Detta ska ju vara ett flaggskepp!

Om jag sammanfattar någorlunda rätt så som jag uppfattat Nexusen så långt utan att själv äga en så ser det ut så här alltså!? OBS, min egna tolkning baserad på foruminlägg och ett gäng recensioner.

Plus
    +Upplösning
    +SAMOLED (svärtan mm)
    +Android vanilla med återkommande uppdateringar
    +Lågt SAR värde
    +Bra samtalskvalite

Medioker
    +-Kameran
    +-Storleken
    +-Avsaknad av fysiska knappar
    +-Pentile syns om man "vill" se det
    +-Yttre högtalaren

Minus
    -Videoinspelning
    -Batteritiden
    -Grumlighet på skärmen vid låg ljusstyrka

Min slutsats är att hur coolt jag än tycker att det vore att ha en Galaxy Nexus så är jag tveksam. De + som listat oven räcker inte för att välja att betala för en flaggskeppstelefon som inte håller måttet!

Självklart ändrar jag mig om det kommer lösningar på problemen ovan... den är ju en färsking fortfarande. :)

Last edited: 9 dec 2011
  13. SGSi9000

Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Det är en sak som jag då inte riktigt förstår här. Hjälp mig gärna :)
    Hur kan då Note prestera en bättre batteritid när den har större skärm. För vad jag har förstått det som så är det samma typ av skärm som sitter på den. I mina öron låter det som att det är ICS som är boven. Nu är inte jag sämre att jag kan ändra mig om någon förklarar skillnaden för mig. Eller så är det så att jag bara hoppas att det är ICS och det kommer att komma en fix för det för jag vill verkligen ha denna telefon, men har precis som så många andra att svårt att bestämma mig. Och med den batteritiden som den visar hittills tror jag inte att detta är rätt telefon för mig tyvärr :( Har stått mellan denna och S2 och jag har så gärna vilja ha denna så nu har jag tröttnat på S2. Vilka ilandsbekymmer man har :)

14. Swendroid

Swendroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Ingen som kan berätta lite om övriga funktioner (bra eller anus osv)?

Det där med batteritiden är klart ointressant imo då alla smarta telefoner oavsett om de kör Android eller iOS har en värdelös batteritid.

Sent from my Ericsson t28 using Tapatalk

15. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Större batteri i Noten. Det man kan säga är att dom valt för lågt mAh i batteriet för nexusen för att ska få en "bra" batteritid.

SGSi9000 gillar detta.
  16. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Jag tycker inte att kameran är medioker. Den är helt klart bättre än de flesta.
    Arc och S2 är bättre men sen vetifan om så många fler, förutom SE's modeller,
    som verkligen är bättre.

Storleken är ganska individuellt. För mig är den perfekt. Dvs, stort plus.

Videoinspelningen ser ut att vara mjukvarorelaterat. Jag spelade in lite igår när jag
    var ute och gick. Två inomhus och två utomhus i mörker (1080 + 720). Ska länka.

Batteritiden funkar fint för mig även om de kan arbeta lite på den :)
    Grumligheten, som jag kallade bakplåtspapper är påtaglig när det är grå fält.
    Nu tänker jag inte på det längre. Jag tror detta är en bidetalj med den överprisade
    SAMOLED-skärmen som alla skriker efter.

Oavsett, så är detta en kanonlur och jag ser ingen vits att haka upp sig på vad man ska
    ha och inte ha. Antingen vill man ha en Nexus och köper den och får bra support.
    Eller så köper man annat. Men att gå och älta dagarna igenom vad för lur man ska ha..
    Ja, då får man nog sitta då det alltid finns för och nackdelar med alla lurar :)

17. SGSi9000

Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Tack! Då var saken klar :) Då det troligtvis kommer att komma större batteri till Nexus (om det skulle behövas) så blir det nog en Nexus. Måste bara klämma/känna på den först så att inte skärmen upplevs för stor :)

18. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jag förstår dig, men du ska ha detta i åtanke:

1.) Mitt ältande bygger på att jag för en gångs skull försöker ha telefonen bindningstiden ut. Dvs 24mån, eller 18 iallafall som du nämnde en annan gång. Då måste luren vara bra och någorlunda framtidssäker! Det börjar bli dyrt med mina telefonaffärer/byten. :P

2.) Ang kameran, som du själv säger överträffar den inte snart 1år gamla mobiler (SE, S2, iPhone 4, Nokia någonting osv). Ändå är det ett "flaggskepp" som jag antar ska representera 2012, inte 2010/2011. Den ska visa vägen för kommande androider och samtidigt konkurera ut de andra och det på mer än att bara visa upp ICS kan jag tycka. I know, Google lurar är inte bäst på HW, inte gjorda för det osv bla bla bla, men ändå!

Till sist, jag kollar gärna på något av dina videoklipp då jag vet att du är fotointresserad.

PS Jag tänker fortsätta vela tills det känns rätt... ;)

19. holck

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    elpapo gillar detta.
  20. holck

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Jag kan ju alltid benchmarka både arc, nexus s och GN i ett kamerarace
    på stativ så de får visa vad de kan. Jag har en accessoryslot till min
    stora kamera också. Kan montera luren på den och köra lite steadycamfilmning. :D

Återkommer ;)

elpapo gillar detta.