Jag är kluven till specifikt detta pattern, för jag tycker det känns en aning ointuitivt att det, när man trycker på en ikon som har tre streck på sig, får skärmen du tittar på att glida iväg åt sidan. Men många nya saker kräver en viss invänjningsperiod, fast jag får lite Meny-knapps-vibbar från tidigare versioner av Android med detta. Alltså att det är lite klurigt att förvänta sig/luska ut vad som kommer hända. Kan ju helt enkelt vara så att jag inte gillar själva ikonen och vad den representerar. Kanske en vänsterpil (i de exempelbilder som finns) hade gjort mig mer vänligt inställd.
Och ska man ha gest-baserad fly-in så måste man ändå/fortfarande ha en ikon/något som tydligt visar att det finns mer grejer i sidan som man kan komma åt, vilket det ser ut att finnas i Juhani-exemplet. Hinten där är helt okej i min bok.
Bortsett från det är jag fortfarande nyfiken på att diskutera hur man ger sig på att implementera detta, men det är själve fasen vad tiden går åt till att pyssla med annat.
Last edited: Jul 10, 2012