Någon mer än jag som är beskviken på kameran? Jag har läst lite på andra forum och det verkar finnas två läger om man tycker kameran är bra eller inte ( vissa diskuterar tom om det är så att det finns hårdvaru skillnader, dvs att huawei använt olika sensor).
Nu är det ju vinter i sverige och många kort tas under glödlampsljus och dunkla förhållanden, men jag förvånas ändå över kamerans förmåga att döda alla detaljer i bilderna. Allt smetas liksom ut och försvinner i det som andra beskrivit som att bilderna ser ut som målningar. Speciellt tycker jag bilder på människor lider av detta mest. Jag har stängt av beutify men ändå så har alla detaljer försvunnit från korten. Tar jag kort på mina barn så syns inga ärr inga skavaker utan ansikterna är bara en gröt.
Nu vill jag inte lägga ut några bilder på just detta men kan vissa exempel som visar på samma sak.
Titta på bilden på huset, om man kollar på gräset i nedre delen( där det är värst) eller bara överlag i bilden så detaljerna helt borta och kvar är bara utsmetat. Ännu värre är det med detlajer i wide aparture mode, där visst den skapar en fin bokeh ibland men det är så gott som omöjligt att få fram några bra detaljer när man fotar.
Faktum är att jag upplever det som att min förre telefon mi 5 tog bättre bilder och speciellt med Google camera som verkligen tog detaljrika bilder men en avsaknad av brus och utsmetning.
Visa bifogad bild 34693
Visa bifogad bild 34694
Click to expand...