Bilder Xperia

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av lestander, 15 maj 2010.

1. lestander

lestander Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8
    Jag tycker bilderna man tar med Kameran blir sjukt suddiga, och taskig skärpa ? Linsen är ren.
    Måste säga riktigt besviken på kameran !

Bilder man sett på nätet är ju tusen ggr bättre. Och då ska vi inte snacka om när man filmar, suger som fan när man kollar på datan allt !!

2. Mackis

Mackis Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter som du har någon inställning fel, alternativ att du gör något fel när du tar korten, för mina blir klockrena!

3. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Jag tycker filmkvalitén blir riktigt bra för att vara en mobiltelefon, även korten blir helt OK enligt min mening!

Det är en mobiltelefon, sensorn & optiken är jämfört med en modern DSLR eller tillochmed en Kompakt kamera är skit - så är det på ALLA mobiltelefoner, men för att vara en mobiltelefon så är kameran i X10 faktiskt top notch!

Exempel bild från min X10:a [​IMG]

4. Jabba

Jabba Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så här bra är min. Nu är det min Canon som är litte damig inte skit på linsen.

5. lestander

lestander Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8
    kör ni på max MP eller ställt ner den ?

6. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
  7. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Bildstabiliseringen förstör bilderna. Jag har skrivit till supporten om detta och jag har pratat med supporten och jag har skickat bilder till supporten och nu har jag fått svar på min fråga om bilderna skall bli suddiga med bildstabiliseringen påslagen
    Svaret lyder:
    Hej!

Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Contact Center.

För att ej få denna typ av utförande i bilderna rekomenderar vi Er att avaktivera bildstabiliseringen i kamerafunktionen.
    Hur vida detta kan bli aktuellt att på något vis korrigera i framtiden i Sony Ericsson Xperia X10 har vi i dagsläget dessvärre ingen information om.

Med vänliga hälsningar,
    /Petter
    Sony Ericsson Contact Center

Så nu vet vi att bildstabilisering inte bör användas och att de erkänner att det är en dålig funktion.
    Ärligt talat så är jag rätt nöjd med kameran när man kör utan bildstabilisering. Bildstabiliseringen påslagen i videoläget verkar däremot vara en bra grej.

8. benja

benja Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

MP ?? :)

9. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

megapixel?
    6 mp ger en bredbild anpassad till skärmen med 8 mp får du en mer kvadratisk bild som ger svarta kanter på kortsidorna i liggande läge. En smaksak tycker jag vilken upplösning man kör i.

10. benja

benja Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Borde förstått det! :) Men tack för att du förklarade för en då väldigt trött individ :P

11. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Tittar man på bilderna i datorn så sparas alla bilder i två format ett fullformat och ett i telefonens skärmupplösning de som är i full upplösning heter något på DSC_0000 de andra har en lång nummerserie som namn. De är i formatet 854x480 och ser väldigt dassiga ut om man tittar på dem i datorskärmens fulla format. De blir suddiga och ser allmänt misslyckade ut. Det fenomenet tycks man få också när man ser på telefonens bildskärm och knackar på bilden för att få en förstoring. Den ser undantagslöst ganska dålig ut. Den riktiga 8 mp eller 6 mp bilden kan se mycket bättre ut i datorn om man tittar på DSC_bilden.
    Inte vet jag om jag förklarar något som alla redan vet....

12. AndreasE

AndreasE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nu när vi ändå är inne på att klanka ner på kameran.
    Varför måste varje bild ladda när man scrollar med fingret mellan bilderna i visningsläget?
    På andra mobiler sveper man bara och det går lika smidigt som att svepa mellan homescreens.

13. tureture

tureture Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Sony Z5 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Z5 Premium
    Jag vet inte om jag missförstått dig nu? Men det ena är fullskaliga bilderna som du kan t.ex skriva ut. Det andra är miniatyrbilder för visning endast i telefonen. Lättare att processa en miniatyrbild än en 8 Mp bild vid var visning.
    Så har jag förstått att det är? Men jag kanske har fel?

14. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Näe, du har inte missförstått. jag bara försökte förklara att bilderna kan se hemskt dåliga ut om man tittar på fel bildfil eller inte är medveten om vilken bildkvalité som som finns tillgänglig vid granskningen i telefonen. En del av kritiken mot kameran handlar om problem med bildkvalitén. Kameran är bra bara man ger f-n i bildstabiliseringen (som funkar utmärkt i videoläget).