Billäge?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av wigge70, 7 augusti 2010.

1. Crash

Crash Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ställde den frågan faktiskt i flera olika androidforum i tre olika länder :ehm:
    ....och fick inget tillfredsställande svar. Inte heller av HTC-support Sverige och Tyskland.
    De konstaterade hardwarefel.
    Har haft problemet sen 4 veckor tillbaka och orkade inte längre. Tyckte det var för irreterande för att stå ut med det.

2. Mr*Gibson

Mr*Gibson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det här Car Dock eller billäget som ni pratar om, är det något som finns i Desire? Jag kan sannerligen inte hitta något.
    Eller nån app som måste installeras?

3. donaldduck

donaldduck Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Ett vanligt fel till att man hamnar i billäge lär vara att det kommit in skräp i USB-kontakten. I själva telefonens kontakt eller i någon av de sladdar man ansluter. Åtgärden är alltså att kika in och försöka blåsa/peta ut eventuellt skräp. Det finns de som labbat fram vad felet beror på. Länken nedan;

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=744636

4. Crash

Crash Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hmmmm..... hade ju samma phänomen mde billäget som försvann efter jag har hittat cardock och avbockat det...men problemet met högtalaren fanns fortfarandet fast jag kollat och blåst ut usb intaget...... hittade inget konstigt i det. :cry:
    Får nu vänta tills luren kommer tillbaka....hoppas utan fel.

5. Crash

Crash Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det här har hänt än så länge: Telenorbutiken skickade mobilen till sin egen serviceverstad....de klarade inte att laga den.... skickade vidare den till Anovo....de klarade det inte heller... de skickade vidare den till en annan serviceverkstad.

Vem kommer efter Anovo??

6. Lassiter

Lassiter Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade samma problem och det skall bero på en kortslutning i usb-kontakten. jag gjorde rent med isopropanol, vass pinne och lite papper och det verkar som det blev fixat. jag tror det går lika bra med T-röd.
    Desire

7. Crash

Crash Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaret...men det kom lite sent. Problemet ska vara fixat....ska hämta luren i morgon.

8. Crash

Crash Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad trött man blir på Telenors kundservice samt Anovo.... Ville hämta ut luren igår men provade direkt i butiken....problemet kvarstår....samma sak. De har skickat luren genom hela Sverige till 3 olika serviceverkstäder och ingen verkar har gjort nåt. "Problemen är åtgärdat och reparationen är utförd enligt tillverkarens instruktioner".
    Tycker det är ett skämt och ett fattigintyg samtidigt.