Bitcasa

Diskussion i 'Off Topic' startad av Magnus, 14 jan 2012.

  1. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Vare sig du lyckas fylla det eller inte så är det i praktiken oändligt.
     
  2. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Då de ständigt fyller på med fler diskar så kan du inte fylla det även om du verkligen försöker. Då har det ingen ände i praktiken. I teorin kan man säga att det inte finns tillräckligt mycket material i världen eller universum för att tillverka mer hdds. Men då du inte kan säga vad änden är så är det oändligt.
     
  3. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Nja nu har ni fått allt fel, det är windows som inte ser mer än 8 exabyte.
     
  4. MaXmeOliver

    MaXmeOliver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1 437
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Hur får du den som en drive?
     
  5. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Om du tittar på sample videos mappen som du har i bicasa mappen och väljer egenskaper så ser den ut så.
     
  6. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Du är bara sjukligt anal i ditt sätt att tänka om saker och ting.
     
  7. mikil

    mikil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    928
    Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Exakt...de har bara x antal servrar me x antal TB utrymme och då går det bara plats x antal TB på dessa servrar. Att kalla detta oändligt är bara larvigt. Att försvara att det är oändligt i någon helst mån är ännu löjligare. Att påpeka att tjänsten inte är oändlig kan tyckas löjligt...fine, jag säger inte emot :)
     
  8. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Men som du skriver själv så är det X antal viket betyder att du kan sätta ett hur stort X som helst:P X kan vara lika med oändligt eller gå mot oändligheten.

    Det finns inte ett fast antal servrar utan dem kommer troligen öka ju allt eftersom det behövs mer plats.

    Jag tror inte dem har 8 exabyte lagring just nu men de kan bygga ut det till det och mycket mer.
     
  9. x10_minipro

    x10_minipro Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Men om det nu vore "oändligt"så skulle dom ju inte behöva bygga ut med servar och diskar?

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  10. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Den är aldrig oändlig i verkligheten bara i praktiken för en användare. Alltså en användare kan aldrig få slut på plats.
     
  11. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    På osX så visas mappen som man har cloudifyat bara 562 terrabyte.

    Så 8 exabyte är bara max som windows kan visa.

    Vi får se med tiden.
     
  12. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Misstänkte det. Så det finns troligen inte ens 8 exabyte just nu. Men det betyder ju inget egentligen inget.
     
  13. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    $10 är kostnaden för denna senare... eller ja... vad som har sagts hittils... i månaden då såklart.
     
  14. mikil

    mikil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    928
    Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Jag förstår din tanke, men det är fel :) Fyller du på med 10TB om dagen och de fyller på med tio hårddiskar á 1TB om dagen så kommer du inte under din livstid kunna få slut på plats...men nu skriver de att det är oändlig med plats, dvs. att oändligt många människor ska kunna ladda upp oändligt med material på oändligt kort tid och det stämmer inte. Det är ett reklamknep som de antagligen måste skriva om, om någon anmäler dem då reklamen inte stämmer.

    Det finns varken hårddiskar, resurser och manskap att bygga så många diskar plus att det ska finnas plats för dessa hårddiskar rent fysiskt. Redan nu finns det inte oändligt med plats eftersom du och jag tar upp en del plats och den här platsen skulle behövas till hårddiskar åt detta företag.

    Den här diskussionen har pågått länge nog nu och vi lägger ner den då det inte kommer leda någon vart eftersom olika människor har olika uppfattningar om vad som är sant och inte. Bara för att det ena är sant utesluter det inte att något annat också är sant.
     
  15. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Förutsatt att de inte får slut på plats så kan ingen reklamera det av den anledningen. Och får dem slut på plats så är det inte oändligt. Men sålänge dem inte får slut och ingen vet hur mycket plats det faktiskt finns så kan ingen hävda att det inte finns oändligt mycket plats.

    Jag kan skapa en svart liten låda och hävda att du kan lägga hur mycket som helst i den. Så länge du inte lyckas så kan du inte motbevisa mig. Lyckas du så har du däremot motbevisat mig. Samma sak här du vet inte hur mycket plats dem har och kan du inte fylla det så kan du inte motbevisa dem.
     
  16. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Jag hade nog sagt tvärt om. Windows kan inte visa mer än 8 EB, så alltså är där 8 eller mer. Förmodligen mer.

    För övrigt är 8 EB inte speciellt mycket när de börjar få en jävla massa kunder. Jag har själv en full 2TB-hårddisk vilket innebär att om jag hade varit kund där så hade jag själv fyllt 2/1 000 000, vilket blir 1/500 000. Alltså behövs det då bara 500 000 kunder med lika mycket upptagen plats som mig för att fylla deras server. Sen stämmer inte det till 100% om nu samma fil bara läggs in en gång, men ni förstår vad jag menar.


    Och sluta bråka om att utrymmet är oändligt. Nej det är det så klart inte. Det är fysiskt omöjligt, men det är ju bara ett tlesätt för när man har sjukt mycket av något.
     
    Last edited: 15 jan 2012
  17. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Dem skapar bara en disk som är så stor som möjligt på din dator. Finns inte någon anledning att ha mer disk än vad dem behöver plus ett antal 100 tb eller något. Varför ha en massa tomma diskar som kostar pengar och drar ström?
     
  18. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Vad ska det betyda?

    Bli medlem eller för att visa innehållet!
     
  19. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Tror knappast att dessa 8 EB är utrymme som enbart du brukar. Tror inte där är dedikerat utrymme för en enskild användare utan att man laddar upp på deras server och när de börjar få ont om plats på den servern så utökar de. Annar skulle de behöva 100TB (om vi nu tar det som exempel) mer varje gång någon registrerade sig.
     
  20. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Ne självklart inte. Men om du kollar på Gmail så står det att du har typ 8gb utrymme. Men dem har inte 8 Gb utrymme till varje användare då de flesta inte behöver så mycket utan det byggs ut allt eftersom det behövs. Samma sak gör dem på bitcasa. Behövs det mer disk så köper dem mer disk men inte innan för det vore väldigt korkat speciellt i en beta fas då dem inte vet hur mycket dem behöver.

    Tror vi är ganska eniga. Jag bara hävdar att dem nog inte ens har 8 EB eftersom det troligen inte behövs just nu. Bara bandbredden som hade behövts för att fylla hälften av det på typ ett halvår eller hur länge de har varit igång går inte att få tag på.
     
    Last edited: 15 jan 2012