Fick du rätt på dina diskar btw? Jag lyckades få till en Bitcasa disk genom att skapa en ny network drive som jag länkade till en bitcasa map Så jag har en disk med 7.99EB
Kolla denna guide. How to Map Network Drive in Windows 7? Du ska få till så att den länkar mot din Bitcasa map.
Du kan sätta hur mycket den ska cacha på din dator. Genom att gå in i preferences och sen Cache. Välj någon gig eller något så kommer den inte tar mer plats än så. Men håller med hade varit väldigt mycket trevligare om den dök upp som en egen drive på datorn.
Jag är kanske trög, men förstår inte hur jag ska förena detta med Bitcasa. Lyckades spara en nätverksenhet som leder till C:\ ... \Bitcasa\Drives\Bitcasa\, men hur ska jag göra sen? Vill inte fylla upp C:\ Vill inte cachea något där heller då det ändå bara blir en massa stora filer.
måste det absolut vara en egen drive då ? själv skapade jag bara ett directory på desktopen och drog in i bitcasa.... avmonterade sedan och deletade directoryt igen... sen är det bara att montera upp på desktopen vid behov.. tar ingen mer space på min dator och har syncat upp nära 50 gb just nu ...
Mitt funkar helt enkelt inte. Alla mappar jag gör, på alla möjliga sätt, är bara grå och det händer inget när jag trycker på "Connect". Kul.
folk har fyllt min inkorg med pm om en invite och jag vet inte vilka som har fått och inte. Så den som skickar PM först till mig MED sin mail får en invite. Enbart en kvar. Först till kvarn.
När jag disconnectar döljs mappen så att jag inte kan ta bort den. Men ja, vill helst ha en egen disk.
Hur löser ni att flytta större filer? En på 4,x gb gick inte... Sent from my Xperia Ray using Tapatalk
hur är hastigheten från bitcasa? har inte hunnit testa det själv än. skulle det funka att streama film från det te.x?
Nu bråkar det igen. Igår kunde jag i alla fall testa att föra över en stor fil, som visserligen misslyckades, men nu är allt grått igen...