Black Friday 2024 - Diskussionstråden

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by DroidJunkie, Nov 25, 2024.

1. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Gjorde flera fynd, förväntade du dig Ps5 för 1995kr?

Hajken likes this.
  2. Gizmokvack

Gizmokvack Youth Droid Medlem

Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Förra året köpte jag nog ingenting men i år gjorde flera fynd. Jag tecknade upp bredband, jag bytte ut min gamla mobiltelefon mot en Pixel 8a, jag har bokat besiktning till bilen hos carspect till rabatt, en stor kartong shampoo och balsam är på väg och slutligen har jag span på en ny vintercykeljacka.
    Den sistnämnda är jag höjden av snålhet på, där hoppas jag på en rabatt på rabatten efter black friday är över med risk för slutförsäljning.

mickebjo and Gorgeous like this.
  3. astrob0y

astrob0y Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

ROM:
    Stockholm
    Tecknade om mitt bredband hos Telia. Det blev 19 sek mer och gick ifrån 250 till 300 MB/sekund, men om jag kollade på övriga abonnemang så sparade jag +1500 sek för ett 5 mins samtal med någon på Telia.
    Byte även en sliten 23 ultra 256gb till en fold6 512gb med hörlurar för 5 papp, det var okej känner jag.

4. flipp

flipp Android Expert Moderator

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Haha. exakt. :D Det var inte sämre än det brukar vara i år. Det var nog snart 10 år sedan BF hade bättre deals men då var det ingen långdragen rea som det varit senaste åren. Varje år är det samma klagosång på Swedroid som om fjolårets BF var fantastisk.

Hajken and Gorgeous like this.
  5. slarre

slarre Adult Droid Medlem

Telefon:
    Motorola Moto G84

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola Moto G84
    Telefon 2:
    uleFone Note 16 Pro
    Platta:
    Apple iPad Mini (Gen 5)
    Det är iofs inte riktigt över än men jag har inte köpt något av det som finns på min "villhöver-lista".
    PC:n duger ett tag till utan uppgradering, dammsugaren funkar ett tag till även om den ibland beter sig märkligt, komplettering i beredskapslådan kan vänta, akvariet överlever som det är etc.
    De enda "BF-köp" jag gjort är donationer till PowerUp Ukraine och andra organisationer som verkar i Ukraina - mer akut än någonsin.

Last edited: Nov 30, 2024
    Cupid, thehero, Tripod and 2 others like this.
  6. Vispen74

Vispen74 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Varför kunde du inte få bf priserna från Telia? Måste man ha sagt upp det innan för det? Trodde man kunde binda om det bara för att ta del av priserna?

Klurre likes this.
  7. Fredriks

Fredriks Android Medlem

MINA ENHETER

Tyvärr är det ju oftast så att bf priserna är för nya kunder, man vill ta marknadsdelar. Jag har varje år kunnat förhandla mig fram till bättre priser hos Telia, har nog inte fått riktigt bf priser men jag har fått tjänster och pris jag ändå varit nöjd med. Har både tv och bredband från Telia. Har inte heller varit sugen på att bli kund någon annanstans då Telia alltid fungerat väldigt bra.

Har inspelningsbar box från Telia och är osäker på att den tjänsten ens går att köpa idag

8. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Om man vill veta när man bäst köper en viss typ av produkt kan man studera grafen för några produkter ur föregående generation för vad man nu är ute efter på Prisjakt, så bör man se ett mönster. Inte för att det är en garanti att det blir likadant i år, men oftast följer de samma kurva.

Men det handlar ju också om hur mycket tid man är villig att lägga och hur länge man kan vänta. Black Friday-priset är kanske inte alltid det bästa för vissa kategorier, men i regel får man ett hyggligt pris. För bland annat TV kan man ofta spara kanske ytterligare 5-10% mellan jan-mars (Nya modeller annonseras oftast tidigt i mars och i april kommer de till butik).

9. KiloEterna

KiloEterna Senior Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Tack för tipsen, för jag skrev fel. Jag vill ha ober-ear :P

10. mange76

mange76 Android Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    Är som andra lite besviken på BF, just med de prylar jag har bevakat. Men sen har ju allt blivit en hel dyrare sen förra året tyvärr.

11. silverfang

silverfang Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Gäller endast nytecknande kunder. Sen är det 30 dagars uppsägningstid.

12. Anders2

Anders2 Kid Droid Medlem

13. Kimball

Kimball Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

mjo och riktlinjerna har blivit hårdare och hårdare för kundfronten att verkligen hålla på reglerna. Man kan fortf ha ”tur” och hamna hos ngn som ändå lägger in erbjudandet, för rent tekniskt går det även på befintliga kunder, men det tillåts helt enkelt inte/ör inte lika lösa tyglar kring det hela som det varit tidigare år. Ganska retarderat att man inte inser att det faktiskt ör billigare att behålla gamla kunder än att bara jaga nya, men så har det ju tyvärr alltid sett ut så…

Fredriks likes this.
  14. mickebjo

mickebjo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad är det för jacka? Dela gärna länk. Ska försöka börja allväderscykla, en vintercykeljacka låter bra

15. Android007

Android007 Kid Droid Medlem

Instämmer

16. Zoneher

Zoneher Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hade nog ett lyckat bf, hotade Telia i fredags att jag byter till tele2 om jag inte fick deras erbjudande på bredband. Han skulle prata med chefen(ta en kaffe) Jo fick ett år till. Ville byta ut min flip5 pga dålig karma, tog en Sony I vl på Benify, först 33% rea sen kod på 10% sen hade Klarna 8% cashback. Orka inte med blocket så var med flippen på Elgiganten och tog ut en ny Sony till dottern. När jag köpte flippen ingick en Samsung för 3000 plus hörlurar, betala då 8000 förra året..Käns som en bra affär just nu, men blir väll blåst som vanligt

Maxy414 likes this.
  17. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Bahnhof kör aldrig BF priser. Om det är villa fiber så förmodligen måste Bahnhof byta mediaomvandlare. Om stadsnät behövs det inte. Om det är flera som bor i samma hushåll, kan du säga upp abb hos Telia och teckna nytt med nån annan i hushållet för ta del av BF priser. Sen upprepar man det varje år om Telia inte går med på förlängning. :cool:

18. Gizmokvack

Gizmokvack Youth Droid Medlem

Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Jag har kört märket DHB till pendling i kanske tio års tid. Bra passform, bra kvalitet och tidigare riktigt bra pris. Blivit mycket dyrare på sistone men går alltid att fynda (ytterligare lite dyrare efter Brexit).
    Deras serie aeron är ju "racefit" och går att jämföra med mina plagg från Rapha och Le Col. Deras "vanliga" serie är ungefär som tyska Gore.
    WIGGLE (kika i outleten, ligger allt från underställ, soft shell till fodrade vinterjackor)

mickebjo and Audi_A2 like this.
  19. Chub

Chub Youth Droid Medlem

Telefon:
    Samsung galaxy s6

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy s6