Korrekt. Den är inte bra. Speciellt första laddningen av någon anledning. Då hade jag horribel batteritid. Men redan på andra laddningen tycks batteritiden ha typ fördubblats. Det var likadant minns jag första gången jag hade en Z10. Vet inte om det är för att batteriet behöver en extra laddning för att bli bra eller om telefonen håller på med något i bakgrunden.
Men för mig, som har "mognat" mycket i mitt mobila användande och inte använder den så himla mycket extra utöver just kommunikation och lite Tapatalkande så räcker det till en hel dag. Igår hade jag faktiskt 50% kvar på kvällen vid läggdags. Då hade jag skickat en del meddelanden under dagen och annat pill. Lyssnar på musik minst 1 timma om dagen i externa hörlurar (större sådana) under mina promenader till jobbet. Brukar dra ~5% på 30 minuter.
Så batteritiden är inte bra. Speciellt inte om man kommer spela mycket etc. Skulle säga att batteritiden är jämlik med första Galaxy Nexus på ett ungefär.
Då är Z30 ett bättre val om man vill ha bra batteritid. Men då får man Amoled och 5" skärm. Hela idén för mig var en portabel mobil som man lätt använder med en hand (där är BB10 och Z10 oslagbart) då jag även har en Sony Z Ultra på 6,4" och jag vill ha LCD med vitt gränssnitt. Z30 har svart gränssnitt. Trött på sådant. Den är även mycket dyrare.
Last edited: Feb 28, 2014