Hej, jag saknar inte glance konstigt nog (kanske vädret?) på Passport så får du en titt på notofieringar genom att dra fingret nedifrån tangentbordet upp mot skärm.
om du inte släpper fingret så går du ifrån tjuvkiken utan att det ligger kvar synligt. perfekt på jobbet. Det finns även t.ex. en möjlighet att steglöst dra fram medelandehubben antingen med gest eller med touchen på tangentbordet. Allt detta och i kombination med notifieringsled, kortkommandoknappar vilka ger möjlighet till autostart/snabbstart eller valfritt program / funktion, dessa knapptryckningar kan du ställa in enligt egna preferenser. Passporten är en löjligt bra telefon. Luren har även t.ex. autotänd av skärmen när den lyfts upp, sparläge/tyst om den vänds uppochned etc. Jag har erfarenhet av t.ex. 1020 och nokia N9 (N9 är i mitt tycke kanske världens snyggast kombination av UX/fysisk telefon, med perfekt oled glance) och nu är Passport underligt nog som en värdig kusin till nokia N9. Jag är otroligt imponerad och har hittils lyckats undvika att dra igång amazon eller snapp/google play. Blackberry Passport är ett klart underskattat allkonstverk! OBS qwerty är bra om man skriver på svenska. Det som saknas är ett bra kartprogram, funderar lite på det.
Edgar om du har pengarna så är det en perfekt telefon. UX och hårdvara i unik kombination. Måste upplevas, skriver detta på Sailfish som har liknande gestbaserat UX men medioker hårdvara, Passport är i en klass för sig både minne 3GB ram, 32 GB, 801 processor, rappt OS . Jag vill än en gång indirekt tacka designers och programerare, om det nu är någon här som är bekant med dessa hjältar! Det är i
Last edited: Oct 16, 2015