Måste tyvärr uppdatera igen med ett nytt problem.
Vet inte om detta beror på telefonens programvara (mjukvaran) eller Nova Launcher.
Ska tilläggas att jag är helt ny på båda.
Men varje gång jag antingen startar om telefonen eller startar upp den igen efter att den varit avstängd ett tag, så har vissa programgenvägar försvunnit från hemskärmen (mappar på hemskärmen). Vissa enstaka program är till och med "grå-markerade" och verkar bortplockade från telefonen. Har fått ladda ner dom igen från Playstore. Då jag gillar och ha en viss mappstruktur har jag de mest använda apparna i mappgrupper på skrivbordet i en viss ordning. Därför är det riktigt irriterande när jag startar upp mobilen och flera av genvägarna är borta och strukturen är i kaos. Sen dessutom att behöva ladda ner enstaka appar gång efter gång från Playstore är också irriterande. Även om det bara gäller 1-2 appar.
Någon som har varit med om liknande eller har tips på hur man kan lösa problemet?
Har provat att dels googla utan resultat, och även ställt frågan i BV6000 forumet hos Blackview.
Har dock inte fått svar än.
Tilläggas ska väl att detta är min första erfarenhet av en importerad kina lur, då jag innan alltid köpt från den Svenska marknaden och då kända etablerade märken.
Är detta sånt man ska förvänta sej när man köper dessa typer av telefoner?
(d.v.s. mycket problem med både mjukvara och appar, samt att man själv måste jaga och leta uppdateringar och nödvändiga filer till mobilen)
Last edited: 18 december 2016