Blade för 996 kr inkl. 1-års surf hos Comviq !

Diskussion i 'Blade' startad av hackerman1, 26 sept 2011.

1. tekniktant

tekniktant Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Vad olika det verkar fungera. Jag fick inte igång surfen utan att gå in och ändra APN till internet.tele2.se. Den som heter Comviq fanns inga inställningar på så det blev en ny när jag följde instruktionen här.

2. Yoron

Yoron Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

==

En liten historia.

Börjat spela WOW 'vanilla' på en fri server, gillar det och laddade in 'burning cruzade'. Behövde dock patcha upp den och började en 'download' på min ZTE Blade (Gen2). Trodde att när mina gratis 500 MB var slut så skulle jag debiteras ca 7 kr extra (per dag) då det är det enda Comviq informerar om, när du överskridit din surfpott :)

Heh.
    BS ..

100 MB efter surfpottens slut så debiterades jag plötsligt 99 öre MB??
    1 spänn per meg !!

Wow :)
    Tur att jag var där och såg när det hände..

Så då blev jag rejält sur och bestämde mig för att öppna den. Hade allt jag behövde, trodde jag. Så jag bytte sim och startade upp den.

'Skriv in din pin2 kod'??

När'ru, puk1 och pin1 var medskickat på (sim) plastkortet (som jag sparat), Men ej någon puk2, eller pin2..

Så nu undrar jag, hur fixade ni detta?
    Ringde Comviq kanske??

Och sa, eh, vad? :)

Eller är detta bara på vissa blades? Sen har jag sett att en del säger 4, andra 8, siffror för pin2. Tydligen beror detta på operatör, inte telefonen i sig som jag har läst mig till?

Så först möter jag pin2, och sen? Kommer det andra (upplåsning) upp som ett nytt fönster, eller??

Fa* vill ha Comviq..
    Inte jag i alla fall.

Vem kan pynta en tusing, för en gig patch? Eller överhuvudtaget pynta 1 krona per MB?

Suck.. blev nästan irriterad här :)

Last edited: 6 maj 2012