Blade verkar kass som telefon?!

Diskussion i 'Blade' startad av elpapo, 23 nov 2010.

  1. dani3l

    dani3l Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ljudet hackade så ofta att det var oanvändbart med MW600.
    Med mitt 3030 beter det sig annorlunda. Ljudet hackar så enormt att det är tyst i några sekunder, sen kommer ett förvrängt ljud, följt av tystnad osv innan det tillslut disconnectar media audio. Upptäckte just att det händer efter telefonen varit i viloläge även om inte wifi är igång.
     
  2. Evian

    Evian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    781
    Mottagna gillanden:
    279

    MINA ENHETER

    Jag tycker allt min OSF är helt ok att ringa med, inga konstiga ljud vad jag har tänkt på. Det som folk har klagat på ibland är när man kommer åt "Mute"-knappen med kinden. :)
    Dock så använder jag mail, gtalk och sms väldigt mycket mer än jag ringer.

    Men ska man bara ringa med en mobil så är det ju tveksamt om man ska ha en smartphone med kass samtal/standby-tid. Då är det ju bättre att skaffa en vanlig mobil.
     
  3. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Musiken kan hacka om du klockar ner CPUn för mycket när skärmen är släckt. Om den hackar när du har WiFi på och tänder skärmen beror det nog på att WiFin sätter igång och scannar då.

    Några få gånger har folk jag pratat med sagt att ljudet klipper lite när jag pratar. Jag hör dock hela tiden och det har bara hänt 2-3 gånger totalt.

    För att utesluta problem med headsetet skulle jag göra en återställning på det. Instruktioner finns här
    http://www.sonyericsson.com/cws/download/1/775/277/1269520987/MW600__UG_EN_1236-6504_1.pdf
    Problemet kan även ligga i ROMen. Det kan vara problem med drivrutinerna om du kör FroYo
     
  4. dani3l

    dani3l Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kör för tillfället Hungarian Hedgehog RLS1b (2.1). Ska testa med en 2.2 rom.
     
  5. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Använder min Blade till samtal ungefär 20-30min varje dag. Inte märkt av något problem med ljudet eller att använda den som telefon. Bättre ljud än min förra SE-lur, w890. Däremot har jag fått klagomål när jag använt högtalartelefonen, även på nära håll.