Blandade frågor ang. smartphone-köp

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av kallgren, 1 jan 2011.

1. jesperr

jesperr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag var lite rädd i början att roota osv och läste på ganska rejält om vad det innebar och hur man skulle gå till väga. Jag ångrar det inte en enda sekund. La precis in Darky's 7.7 och la sedan in SpeedMod för att få BLN (back light notification) funktionen och det går gudomligt bra! Det blir inte sämre när man kör med Nexus S bakgrundsbild heller ;)

Men svaret på din fråga, ja garantin försvinner. Men om något skulle knasa så kan du flasha in en original-rom om du skulle behöva lämna in telefonen!

kallgren gillar detta.
  2. zabros

zabros Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag har haft ett par android-lurar och jag har rootat o flashat alla och inte upplevt något problem. Vad är chansen att man brickar sin lur när man rootar? Typ 1%? Men självklart gör du det på egen risk. Men OM händer det något och du vill lämna in den är det bara att flasha in en original firmware via Odin så är allt perfekt.

https://swedroid.se/wiki/index.php?title=Elofs_lathund är en riktigt bra guide för att roota, flasha och lägga till extra saker. Finns väldigt nyttig info i den guiden. Väldigt säker och uppskattad guide för Samsung galaxy s.

Last edited: 1 jan 2011
    kallgren gillar detta.
  3. kallgren

kallgren Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tack så mycket!
    Tror inte jag har så många fler frågor just nu, ska läsa vidare så får vi se :)

4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ja då får du touchwiz och hela den skiten tyvärr..
    sure du loosar garanti om du rootar osv osv.. men jag har under årens lopp och flera vänner fått skicka iväg lurar och fan och hans moster för reparationer och jag har aldrig fått nekat pga sån asaker.. tror man ska ha en helt sjuk otur om man ska råka ut för nåt udda stickprov :D tror inte ens det existerar...dom flashar in nyaste uppdateringen till luren sen skickar dom tillbaka den helt enkelt... jag skickade in min första xbox flashad med alla etiketter bortrivna tom inne i konsollen och fick ändå en helt ny box tillbaka tex...