Blev av med min N1 - Tips ?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Jobilinx, 6 nov 2010.

1. Jobilinx

Jobilinx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej, så jag bör kontakta halebop som är min operatör?

2. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Japp, ring till dem och säg att du polisanmält händelsen. Det jag behövde göra genom Telenor (som är min operatör) var att lämna IMEI-nummer och Diarie-nummer från polisanmälan. Ring till Halebop och fråga hur de hanterar polisärenden/spärrande av telefon.

3. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Kom precis på, att eftersom du nu blev av med din telefon, och sedan skaffade en ny, så borde man utarbeta ett sätt att ta backup på appar och nandroid även utanför telefonens SD ju.

Så när man väl skaffar en ny, kan man gå tillbaka riktigt snabbt och säkert.

Dessutom är det ju inte så smart att ha en nandroid på SD känns det som. Via den går det ju återställa telefonen hur lätt som helst, även om man skulle wipe:a med WaveSecure t.ex.

/Söder

4. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Fler molntjänster, typ Dropbox, för respektive applikation skulle kanske vara något. Det är ju dock lite bökigt med att det ofta handlar om flera GB som ska backas upp och såvitt jag kan se är det väl egentligen bara en regelbunden säkerhetskopieringsrutin (mha ett program på datorn tex) som kommer i närheten av en sådan lösning idag. Det tar helt enkelt för mycket plats/tid att låta SD-kortet vara säkerhetskopierat i molnet med, speciellt med så varierande överföringshastigheter som finns i mobilnätet osv.

Ett alternativ skulle kanske vara att få en snapshot på det man har och att den snapshotten används för att återställa systemet till som den var, genom att vid återställningstillfället dra hem det den behöver (och kanske tom kompilera ihop den version av Android som snapshotten bestod av).
    På det viset så räcker kanske en hashad summa av allt som fanns på telefonen som sedan avkodas i versionsnummer, applikationer, osv.

Eller var det inte _alls_ något liknande du tänkte dig? :D

5. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Well, det du säger men "snapshot" finns väl redan med googles egna backup? Den har ju kolla på VAD som är installerat, och kanske lite även vissa inställningar i systemet. Jag hade ju dock velat komma åt min progress i tex Angry Birds efter en förlust av min telefon ju.

Jag vet dock att Titanium Backup har en funktion där det är integrerat med DropBox. Jag kanske ska testa den, och iaf ta backup på de apparna. Hela nandroid kanske är lite väl att ta backup på. Lite ska det väl svida att bli av med luren. :)

/Söder

6. Trident

Trident Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

MyBackup Pro har jag för mig kunde ladda upp backupen på nån server.
    Kan inte kolla nu då mobilen är på väg till HTC i England för lagning.

Edit: det kunde man :) http://www.rerware.com/Android/

7. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Jag fixade med DropBox i Titanium Backup nu. Tycka sync till DB efter allt är kört.

/Söder