Blipp vid fokus i textfält

Diskussion i 'Allmänt' startad av StebBerg, 29 dec 2020.

1. StebBerg

StebBerg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Hej hej
    Jag blir tokig!! Har en Xiaomi 10t pro med Miui 12.0.13

Varje gång jag trycker i ett textfält (android, appar, chrome) t.ex. sätter fokus för att kunna skriva där, eller ändrar blinkmarkörens position så blippar det till. Som att jag får ett epost.
    Är det någon som vet vad sjutton det är för inställning?! Har jag installerat nån app eller är det nån Accessibility grej?!?!
    Telefonen är ganska ny och jag vet inte när det började exakt då jag kört med alla ljud avstängt innan. Det är så sjukt irriterande.
    Det är alltså inte tap-sound när man skriver en bokstav på tgnbordet utan mer tap-sound när man trycker i ett inmatningsfält oavsett om fokus redan var i fältet tidigare.
    Har provat byta från gboard till swiftboard samt stängt av de ljudeffekter jag hittat.
    Att bara skriva den här texten nu har kostat mig 20 blipp när jag rättar stavfel.

2. EricG

EricG Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    494
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Nexus 9
  3. StebBerg

StebBerg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Hej @EricG@EricG
    Tack för hjälpen men de två ställena han visade (sound vib. + Gboard) har jag stängt av (och satt på, och stängt av).
    Blir verkligen tokig på på detta, börjar nästan misstänka att det är nåt fel, förstår inte funktionen, varför skulle man vilja ha ett ljud när man tap:ar i just ett textfält.

EricG gillar detta.