Blir förvånad över antal med orginalrom !

Diskussion i 'Hero' startad av elelinux, 11 apr 2010.

1. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Ok köper ditt argument,men fattar inte varför man valt att inte implementera alla profiler från start,det var en av orsakerna som fick mig att gå vidare till 2.1 + börja bygga en egen rom som jag ville ha den.

2. LaZe

LaZe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag hade min nalle i 30 min innan jag rootade den. :P Sen tog det kanske några dagar innan jag insåg fördelarna med modaco och sedan dess har det blivit en del testande.

Jag förstår folk som blir osäkra på vilken rom dom ska välja etc men om du prövar att flasha in modacos custom rom kommer du aldrig vilja gå tillbaka. Han riktar in sig på just stabilitet och hastighet. Självklara valet för mig och de flesta andra.

3. zkin

zkin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

rootade min igår då jag hade tråkigt. Inte gjort speciellt mkt sen dess, som dom flesta vet jag helt enkelt inte vilken jag ska byta till, aldrig upplevt telefonen seg innan heller så..

det jag använder telefonen mest till är att lyssna på musik/ljudböcker när jag jobbar. Samt prata i telefon när nån ringer.

Last edited: 11 apr 2010
  4. Gallain

Gallain Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hur vet du då att original inte fungerar bra eller bättre? Du har ju bara hunnit starta upp telefonen. Varför inte testa original först och sedan byta om du inte tycker det fungerar.

Personligen tycker jag de flesta av telefonens tillkortakommanden ligger i hårdvaran inte i mjukvaran.

Tror nog många byter för bytets skull inte för behov. Har bara hittat en sak som jag inte gillar i originalromen men det var lätt löst med en app. Sedan så är det självklart att jag verkligen ser fram emot att få 2.1 men telefonen fungerar utmärkt för det syftet som jag har den till utan 2.1 (mail, privat mail, telefon, uppdatera sociala nätverk, uppdatera privata sociala nätverk.).

Vad är det för behov som ni har?

5. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag väntade över 3 månader innan jag i december tröttnade på att vänta på HTC's utlovade uppdatering som alltid skulle komma i början/mitten/slutet på nästa månad. Jag la in MCR 3.0 och har sen uppdaterat till 3.1 och 3.2. MCR är snabbare och stabilare än original och har tack vare root lite fler funktioner. Ser bara fördelar när jag jämför med original.

För några veckor sen tröttnade jag ännu en gång på att vänta på HTC och gick över till Elelinux's romar. Nu älskar jag 2.1 och kan inte tänka mig att gå tillbaka även om romen jag kör nu är något instabil och batteriförbrukningen i viloläge varierar från 1% på 2-3h till 15% på 1h. Den är iaf tillräckligt bra för att jag inte ska tycka att det är värt att gå tillbaka till MCR innan han släpper 4.0 :)

6. Bobby

Bobby Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Jag har inte funnit det nödvändigt att byta rom. Jag vet heller inte vad jag får med en annan rom och jag är bugg rädd.. lite iaf. Men om jag skulle byta rom idag så hade det blivit elellinux rom.

7. dalailama

dalailama Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag lyckas alltid att få problem med mina telefoner. Har således inte rootat med tanke på att garantin försvinner.

Better safe than sorry :)

8. isMaskin

isMaskin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tycker original med root funkade bäst på min hjälte. Min nexus snurrar fint med original med så blir inget moddande hehe

9. JimmyP89

JimmyP89 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Använda den som ett 3g-modem till datorn.
    Kunna köpa apps i market

Framförallt det, men sen även att telefonen är snabbare.

10. mrbowmore

mrbowmore Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

PDA Net?

11. Pbateman

Pbateman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Alltid funderat på att rootat men eftersom jag köpte min telefon för ca 1,5 månad sedan så har det varit prat om 2.1 hela tiden. Jag har väntat på den. Men kommer den inte nu innan april är slut så rootar jag den direkt.

12. Benji

Benji Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

WORD!
    Jag är trött på att vänta...

13. Gallain

Gallain Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Den fungerar ju utmärkt som modem ändå? En sak som jag saknar är wifi-tethering (kommer inte på ordet på svenska) Får man det med någon av rom:arna?. Samma funktion som joikuspot har på Nokia. Ja Market hade varit fint, det är sant.

14. boe

boe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

I de flesta romar så finns program för wifi-tethering annars finns det program att ladda ned för detta ändamål men root är ju nödvändigt som sagt.

Jag själv hade tänkt köra orginal för det verkade krångligt att roota och lägga in romar. En dag hade jag lite att göra och bestämde mig för att prova. Swedroids wiki var perfekt och jag har aldrig ångrat mig. Det man "vinner" på att roota väger upp garanti tycker jag. Tycker det är så kul att prova olika romar och sen blir telefonen verkligen bättre.

Är man osäker och funderar på att roota tycker jag att man ska prova för det är inte alls svårt men vill man inte så ska man verkligen inte känna sig tvingad.

15. JimmyP89

JimmyP89 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det var wireless-teather jag menade. Alltså sätta upp telefonen som ett trådlöst internetmodem eller vad man ska säga.

16. LaZe

LaZe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

jag rootade efter 30 min. Men det tog ett par dagar innan jag bytte till någon custom rom. Hade orginalromen i ett par dagar fast med root rättigheter. ;)

17. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Väntade 4 månader innan jag lessnade på att orginalrommen var lite slapp och laggig. Lade in MoDaCo som funker superbra och körde den tills det att 2.1 rommarna var hyffsat stabila. Har inga problem alls med den 2.1 rom jag kör idag (Elelinux nexus).

Tyckte också att det verkade tok-krångligt att roota innan jag gjorde det men följde guiden på wikin och har sedan dess flashat alldeles för många rommar alldeles för många gånger :P

Skulle aldrig kunna tänka mig att gå tillbaka till orginal.

Last edited: 13 apr 2010
  18. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    nu har jag gått tillbaka till orginal :)
    Nu får fan HTC ge mig en OTA :)

känns rätt okej faktiskt, allt lirar utmärkt. Har glömt hur den va orginal

19. aikelo

aikelo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    334

MINA ENHETER

Längtar nu efter officiell 2.1. Är ruskigt trött på fc's o batterydrain på hemkok. Samt småfel som ljussensor o gps som kräver omstart vid på/av.

20. boe

boe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Verkar bli så att om man installerar OTA-uppdateringen som kommer så kan man inte roota efter det.