Blir galen på batteriet!!!

Diskussion i 'Galaxy S' startad av ducken, 23 jul 2010.

1. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Det jag gör är tvärt om, med luren på slagen laddar jag den fullt och stänger sedan av och trycker dit laddaren igen och så laddar den typ 15min till och sen kör jag :)

fast senaste laddninen hade jag inte tid så jag laddaden bara fullt på slagen och sen inget mer får fortfarande 2dagar +

2. Daytrader

Daytrader Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nja, jag tycker mobilen borde klara av en ganska normal högbelastningsdag utan man blir fast mitt på dagen av - batteriet är dött. Jag använder mobilen i arbetet med många email om dagen, samtal, sms, surfa in på olika affärs/företagssidor en hel de. Så det vore tacksamt om man slapp ladda skiten innan 19-20 på kvällen när arbetsdagen är klar allt som oftast. Ibland kan det bli längre.
    Hade Nokia N900 innan som sög duktigt med batteri, men SGS är banne mig värre just nu, dock extremt mycket bättre än N900...

3. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vad baserar du ditt påstående att man blir orolig för att man ska ladda mobilen varje kväll. Det är lika enkelt som att släcka belysningen, TVn, Radion osv när man lägger sig eller tycker du att människor brukar vara oroliga för det också ?

Jag är mera orolig för andra viktigare saker ( hälsa, barn, arbete, bara att nämna några ) i livet än små petitesser som ändå ingår i dagliga rutiner.

Jag använder mobilen och bryr mig inte om batteritiden för jag vet att det räcker ändå hela dan och jag har runt 60-70 % procent kvar av min batterikapacitet när jag sätter mobilen på laddning på kvällarna.

Men tydligen det finns andra som studerar och oroar sig för varje % av sin batterikapacitet för att kunna förlänga det några timmar utan att kunna använda mobilen som det var tänkt eller som de ville använda den.

Till sist, jag muckar inte nån gräll och jag bara gratulerar till dig att du kan uppnå dina batteritider CaptainC men som sagt jag är lika nöjd med mitt batteritid även om jag laddar mitt batteri varje kväll.
    Om jag kommer att behöva mer batteritid så köper jag ett par extra batterier på Ebay och så slipper jag bekymret med det ;)

4. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har en Nokia N86 som arbetsmobil och den klarar inte heller hela dan på en laddning utan att jag blir tvungen att ladda den varje kväll och när jag hade win-mobil så var det likadant.

Det enda mobilen som jag kunde använda två dagar i sträck var min SE W800 walkman mobil men den är nu pensionerad :)

5. Daytrader

Daytrader Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

:-)

Bästa hittills på det området är tveklöst N72, grymt bra på allt utom pekskärm/internet. Men klarar 3-4 dagar lätt med push email på.

Får jag bara ut en full arbetsdag + kväll så är jag nöjd men får inte riktigt ut det just nu med SGS tyvärr, därav värt att försöka prova allt som kan ge 2-3 timmar till.

6. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Använder du en annan mobil mycket på jobbet kanske det inte är så konstigt att din SGS har bra med batteri på kvällen.. Eller har jag missat nåt? 70% batteri har jag i bästa fall när jag precis slutat för dagen.. Men då har jag förstås ingen annan lur med mig.