Har nu testat BW-FYE9 lite mera.
* Litet och smidigt ladd case. Speciellt om de får in 500mA i det caset. Även själva boxen är av bättre kvalité av metall medan locket är av hårdplast. Ett steg uppåt mot tidigare.
* USB C kontakt trevligt att se den här gången. :-)
* Bra med IPX4 klassning. Har inte använt dem varken i regnet eller på gymmet ännu.
* Ljudvolymen är hög. Liknande som för FYE8. Högre än mina andra 1More.
* Tydliga ljudkomandon från hörlurarna på Engelska.
* Ljudkvalitén tycker också känns liknande som 1More och FYE8. Inget att klaga på där.
Dock vet jag inte om FYE9 har Apt-X stöd som de har i FYE8 som använder sig av samma chip.
Pratar själva bara om AAC decoding på sin hemsida.
Möjligt de snålat in på den licenskostnaden mot QCM.
Känns onödigt gjort om nu så är fallet då det bara handlar om några 10tals cent.
* Samtalskvalitén känns också helt OK. Prova att ringa någon och den personen hörde mig bra och jag hörde den andra personen bra. Likvärdigt med FYE8 och 1More.
Funktionsmässigt tycker jag också det är ett steg uppåt. Touchknappar på varje sida.
Dock denna gången hör man ett litet klick när man tryckt på knappen vilket är bra och sedan kommer reaktionen från lurarna.
En annan bra sak är att om man vill höja och sänka ljudnivån lägger man bara fingret på knappen så sker det automatiskt. Smidigt! ( Vänster- Sänka, Höger -Höja.)
Dock hyfsat lätt att trycka in knapparna av misstag när man vill fingra på hörluren för att se om den sitter i ordentligt etc.
* Själva storleken på de här är också väldigt nätta och fina om man jämför med FYE8 som jag tyckte var för långa och syntes för mycket.
Dock känns det som de sitter fast lite lösare i öronen då de är av half inear typ och saknar silicon kuddar som man själv kan labba med för att få en bra personlig passform.
Troligen lite sämre att ha på gymmet/löprundan.
Kanske mina öron som inte passar denna typ av half inear design också.
Skall testa på gymmet när tillfälle ges sedan.
BT kopplingen till telefonen tycker jag känns bra. Inget hackande etc. Funkar fint att lägga ner telefonen i en tjock jackficka och går ut med hunden etc.
Gick iväg från telefonen och typ 10 meter innan det började hacka. Så hyfsat normalt.
Viktiga är ju att det är stabilt på korta avstånd mellan telefon och enhet.
Så total sett tycker jag Blitzwolf lyckats väldigt bra med FYE9 med tanke på prisbilden.
Kommer använda de här som mina primära TWSer nu framöver.
Med lite tur klarar de gymmet också.
Skall låta audiokillarna på jobbet också testa FYE9 och se vad de säger som har ett mer känsligare öra än undertecknad. :-)
-
- File size:
- 607,4 KB
- Views:
- 121
-
- File size:
- 379,4 KB
- Views:
- 126
-
- File size: