Övrigt: blixt fungerar ej vid låg temperatur!

Discussion in 'One X - Allmänt' started by antstrm, Oct 28, 2012.

1. antstrm

antstrm Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Last edited: Nov 30, 2012
  2. Ior

Ior Adult Droid Inaktiverad

MINA ENHETER

Märkligt.
    Funderar på om HOX kanske har något knas på strömmen. För några dagar sedan var mitt batteri på strax under 20% så jag satte i laddaren. Någon timme senare skulle jag ringa och när jag låste upp skärmen så stod det:
    "Din telefon förbrukar mer ström än vad laddaren kan mata. Stäng av telefonen eller stäng oanvända program."
    När jag kollade aktiva program så hade jag bara Facebook och alarm i bakgrunden och batteriet hade bara hunnit laddas till 23%.
    Knasigt :/

3. antstrm

MINA ENHETER

är det verkligen bara jag som råkat ut för detta?, känns ju ganska konstigt isånnafall, är inte särskillt taggad på att lämna in mobilen heller..

4. Vaargen77

Vaargen77 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har en Desire HD, och jag fick precis samma meddelande när jag försökte använda ficklampsappen. Batteriet var nästan fullt och det är ungefär -10 ute.

5. antstrm

MINA ENHETER

Men jag hade inte mer än -3 kanske max -5 och menar kommer jag ha runt -10 i en vecka och det är bara början på vintern så..

6. Phoenix95

Phoenix95 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Stötte också på det här problemet när jag skulle starta ficklamps-appen häromdagen. Var kanske -7 grader, då vägrade den starta på grund av "för låg temperatur".

7. antstrm

MINA ENHETER

Pratade med htc "jättebra" support idag, och enligt dom var det en säkerhets åtgärd för att inte leden skulle spricka, men tycker dock ändå att den åtminstone borde klara -15, stöter jag på problemet en gång till måste jag nog lämna in den, för nu börjar kylan komma på riktigt och stannar nog denna gång.. tur jag inte är helt ensam med detta problem iallfall!

8. aikelo

aikelo Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Är väl bara till att spela på telefonen i 5-10 min. Sen är den varm o go :)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

9. antstrm

MINA ENHETER

men lampan kan ju vara bra att kunna använda?, blir mörkt senast klockan 2 här och man kan nog behöva lampan någon gång? känns ju som så iallafall, och kommer inte direkt bli varmare framöver..