Blockdroid, Blocket app för Android - (inofficiell) - v2.62

Diskussion i 'Applikationer' startad av Merdon, 28 okt 2010.

1. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Har inte varit min mening att kritisera dig personligen. Men märker med detta inlägg att du tar åt dig.

Känns det bra att försöka va Bror duktig och säga att du inte tar åt dig för i nästa stund Försöka dada och trycka ner mig, och skriva att jag sitter och är ledsen och har ångest över 10kr. Då du själv verkade ha lite ångest över avgiften som google tar för att lägga upp en app och att du inte tjänat in den avgiften.
    Ska vi va personliga så har jag nog det bättre ställt än dig, då jag inte behöver göra halvtaskiga apps för att få in lite extra.

Är ingen penga fråga.
    Utan princip fråga. ska man göra en app/spel så ska det fungera väl innan man tar betalt, tyvärr så gäller det allt här i världen, bilar,skotrar,cross har alltid saker som kan uppdateras och göras bättre.
    Gillar inte att va försöks person på nått som är släppt som en färdig produkt.
    Se tex Kanal 5 app, är inte heller helt ok. Och de har till t.o.m skrivit att den inte fungerar till Galaxy

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

2. kotten

kotten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

3. kotten

kotten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

bd85,
    Nu måste jag be dig vänligen men bestämt, lägg ner nu! Att börja prata om att du har det bättre ställt, vad ger det?

Om du nu gillar Blocket´s app så mycket bättre, använd den istället och lämna oss andra här ifred.

4. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Aja här kom nästa "fan-boy"
    Om du läst hans och mitt inlägg så hade du förstått. Varför jag skrev det.
    Tycker det är konstigt att man inte ska få svara på inlägg som är riktade mot mig.
    Kanske missat nått? Kanske bara är utvalda som får posta i den tråd?

Citat:
    Du kanske köpte appen och känner ångest nu när du spenderat din veckopeng på min app, men du behöver inte vara ledsen. Du kan skicka ditt konto-nummer till mig så kan jag skicka tillbaka dina 10 kr.:

Det där upplever jag som att han antyder att jag är en fattig stackare och att han är "givmild" som ska ge tillbaka pengar

Lägg inte mer kraft på mig nu, utan utveckla appen till nått bra.
    Men som alltid så ska väl nån annan
    "ha sista ordet"

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

5. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    bd85 lär sig hyfs eller lämnar forumet.

Välj.

6. Blup

Blup Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Pajkastning ska förih*lvete tas i PM! Skapar bara dålig stämning, inget annat.

Förövrigt så känns blockdroid bättre än blockets egen app, punkt.

EDIT: mannyb hann tydligen före mig, aja.

7. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Lägg ned trollandet snälla. Du inledde skitkastandet alldeles själv genom att börja gnälla på att han tog betalt för en ofärdig och ofungerande betaversion. Börja med att prova gratisversionen om tio kronor är en för stor risk (anledningen till att du fick gnäll om ekonomisk status tillbaka var nog att du verkligen verkade sur över den biten).

Att du sedan lyckats intala dig själv att du kom med konstruktiv kritik säger nog mer om hur lättlurad du är än något annat för "gör en bättre app" är inte konstruktiv kritik.

P.S.
    Måste vara en enkel värld du lever i när alla som inte håller med dig är fanboys - jag gissar att du tycker nätet är proppfullt med fanboys som bara vill trycka ned dig och att jag självklart hör till den skaran.

EDIT: Hoppsan - kom visst folk emellan.

8. Merdon

Merdon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Det ska jag nog kunna implementera utan större problem, så de ska jag kunna fixa.

Det här är det sista jag kommer skriva till dig, sen lämnar jag det här. Många har haft åsikter om mitt program, en hel del har varit förslag på förbättringar men även en hel del angående buggar eller saker som kan göras bättre. Orsaken till att jag reagerar så pass starkt på vad just du skriver är för att kritiken du ger bara är av den negativa sorten. Jag har trots allt lagt ner väldigt mycket tid på den här appen, och att sen säga att det man gjort är mer eller mindre värdelöst är inte det man vill höra, Speciellt inte när orsaken till problemen inte ens kunnat påverkas av mig. Jag säger det en gång till, jag kan inte påverka vad blocket gör på sin hemsida. Sen att scollningen inte fungerade som du ville beklagar jag, men har som sagt inte fått några direkta klagomål på detta utöver det du sagt. Så visst tar jag det personligt, men fortfarande med ro då jag trots allt fått mycket mer positiv feedback.

Till en början var detta bara nått jag gjorde för att lära mig om android, sen upptäckte jag att folk ville ha en blocket app så jag la upp det jag hade på market, sen så tog jag betalt för appen, men det var först när någon här på swedroid ville ge mig som utvecklare betalt för det jag gjort och frågade därför mig om jag kunde lägga upp en betal app. Så uppenbarligen fanns det folk som ville betala för min app trots att det var så pass "halvtaskig".

Då jag fortfarande är student och behöver jobba extra både kvällar och helger tvekar jag inte en sekund på att du har det bättre ställt än mig. Men jag undrade där för en stund för jag kan inte riktigt förstå varför du har ett sånt agg mot min app. Jag har trots allt delat med mig av det jag gjort utan att kräva speciellt mycket tillbaka (reklam eller 10kr). Du behöver heller inte använda appen om du inte tycker om den. Därmed behöver man inte heller köpa appen om man tycker att den är "halvtaskig". Jag hoppas att du kommer bli nöjd med blockets officiella app och jag beklagar så mycket för att appen inte höll dina förväntningar

9. pobin

pobin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    400
    Telefon:
    Nothing Phone & Pixel

MINA ENHETER

Telefon:
    Nothing Phone & Pixel
    Oj, här blev det dagis. Tråkigt.
    Hur som helst tycker jag blockdroid är en bra app ( även testat blockets egna) och jag kommer förtsätta använda den och hoppas på att den fortsätter att utvecklas. Jag stödjer gärna någon här på forumet som lägger ner timmar frivilligt än nått stort företag.
    Alla ni programmerare därute är Guld värda för ert arbete, tack!

Skickat från min SGS med Tapatalk

10. mannyb

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Ord upp.

11. RogerP

RogerP Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Instämmer till fullo.

Att ge sig på en som ställer upp så mycket som merdon känns inte befogat alls. Han gör denna som sin första app och lyckas även väldigt bra. Dessutom är han inloggad så gott som natt och dag och kommer med lösningar på våra eventuella buggar fortare än andra hinner läsa tråden. Tycker appen är riktigt bra. Testa att lägg dig åt andra hållet och hoppas att du vaknar på en bättre sida imorgon.

Nu tycker jag att tråden skall fortsätta i samma trevliga skepnad som den var innan.

12. kotten

kotten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Bra sagt!

13. Merdon

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ny version uppe. Pga att blocket har lagt upp sin app har jag nu även aktiverat bevakningen för standard versionen, hoppas ni som köpt PRO inte blir allt för besvikna. Ni slipper fortfarande reklamen iaf:) Blockdroid PRO har också döpts om till Blockdroid Donate.

Version 1.30
    -Lagt in kontinuerliga uppdateringar så att bevakningen inte pausas när nya annonser hittats.
    -Finns även ett alternativ som gör att man kommer direkt till sökrutan när man startar appen.
    -Har även förbättrat bildkvaliten en aning.

(kommer försöka hitta min "nish" och urskilja mig från blockets app genom att ha mer alternativ för bevakningen)

Om ni gillar appen vore det väldigt uppskattat om ni kan betygsätta appen på market (om ni inte redan gjort detta såklart) Då kanske jag iaf har en liten chans mot "Goliat".:D

Last edited: 3 dec 2010
  14. kotten

kotten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

du är en klippa....nu fick jag min vilja igenom med bevakningen. Wow, stort tack.

15. mannyb

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    En widget för bevakning vore rätt trevligt.

16. Merdon

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

De e lugnt, som sagt, de va en ganska liten modifiering av koden.

Bra ide, de skulle ja kunna göra.

Ja la upp version 1.30 ganska snabbt nu pga av att blocket lanserat sin app och för att jag inte orkar programmera mer en fredags kväll:) Jag körde appen lite snabbt och hitta inga buggar. Men kan inte säga att jag gjort en ordentlig genomgång.. Så om ni hittar nån bugg, så ere bara att skriva här så fixar jag det så fort jag kan.

17. Mundane

Mundane Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    278

MINA ENHETER

En liten fråga. Hoppas jag inte går Offt nu, men vad använder du för program när du kodar appen?

18. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Förbättrat bildkvaliten en aning, dagens underdrift :)

Testade den officiella & ogillade den nåt kopiöst, krånglig ja allmänt bökig att navigera i. Dessutom seg att skrolla i, bildkvaliten var det enda som var bättre än din.

Drog nu hem din nya version & du har fixat bildkvaliten!

Tack!

En önskan från en klocknörd bara, när jag söker på klockor & accesoarer & ska välja klockor som sub så står där klockar, börjar dock vänja mig :)

Edit : ser att det av nån anledning är ojämn kvalitet på bilderna men du har ju förklarat att det beror på mobilsidan du tar allt ifrån så jag kan leva med det...

Sent from my HTC Legend using Tapatalk

19. cribbe8

cribbe8 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Provade blockets egen app och vart inte särskilt imponerad, som sagt det är bevakningen man vill åt, och att den notifierar när det kommer in något nytt.
    Nä, det behövs fler som du och mindre gnällspikar.

20. pilang

pilang Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Blev inte heller imponerad av den officiella versionen. MEN den är snabb och har fler funktioner än mobilsidan. Skulle man inte kunna se på vilket sätt dom kommer åt informationen?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk