Problem: Bluethooth vill inte aktiveras

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av Varazir, 30 jan 2013.

1. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Kommer byta min SGS3 mot en Nexus 4 under veckan som kommer och BT är en dealbreaker även för mig. Kör med en VH-700 varje dag på jobbet och streamar Spotify mot ett MW-600 i bilen.

Kan iofs inte säga att bt varit helt problemfritt på SGS 3:an heller då telefonen och headsetet verkar glömma varandra sporadiskt, trots att telefonen fortfarande anser att dom är parade. Har då fått stänga av bt i telefonen och starta om headsetet.

Hur fungerar bt för samtal ?

Personligen stänger jag av min telefon varje natt när den ligger på laddning så jag kanske på det sättet slipper bt problemet som verkar lösa sig med en omstart ?

Sent from my phone with Tapatalk

2. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Jag har inte pratat så mycket och har inte 2 st BT headset men jag lyssnar på spotify dagligen genom mitt MW-600 och det har fungerat bra tycker jag. Kan test se om jag kan få i liv i mitt gamla headset se hur det fungerar att växla mellan 2 st.

Fredriks gillar detta.
  3. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Vore ju kanon om du kunde testa det !

Men eftersom det fungerar bra med ditt MW 600 så kan man ju kanske misstänka att även VH 700 från sonyericsson kommer fungera.

4. SALVETA

SALVETA Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Efter uppdateringen till 4.2.2 har samtal fungerat bra, man är ju inte lika känslig för att det ska låta bra som med musik så länge man hör vad folk säger.

5. Nisse Järnet

Nisse Järnet Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Telefon:
    Pixel 9 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 pro
    Har nog bara hänt en gång för mig sen december :) Använt både BT för filer, prat och musik men inte så himla ofta.