Boot loop Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av creeel, 4 sept 2011.

1. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Du Klas, vad menar du med att FM-radion tystnar? Jag använder inte radion, men däremot så tystnar musik som jag lyssnar på helt plötsligt utan uppenbar anledning (både när jag lyssnar på Spotify och genom musikspelaren). Detta händer ca var 20-30 min och är skitirriterande, man måste då trycka på play igen så fortsätter musiken spela där den var... De har jag också tagit upp i min felbeskrivning, är det liknande problem du har med radion?

Skickad från min HTC Hero pga att min O2X är på lagning... :(

2. KlasF

KlasF Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Precis, den tystnar flera gånger per dag när jag har den inkopplad via USB till datorn på jobbet. Jag behöver dock inte trycka på on-knappen i FM-appen utan det räcker med att låsa upp skärmen och starta FM-appen för att radion ska hoppa igång igen. Det är som om den har koncentrationssvårigheter och behöver påminnas om vad den ska göra lite nu och då ;)

3. KlasF

KlasF Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Suck! Fick tillbaka telefonen med meddelandet "Funktionstest OK med original headset. Inget fel funnet..."

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu. Ska jag skicka tillbaka mobilen och säga försök igen? Ska man göra en youtube-video och skicka runt bland vännerna? Seriöst...

Vad har du för råd Pryltokig?

Edit: Nu strax under en timme efter att jag bootat upp mobilen och slagit igång radion så tystnar den...

Last edited: 14 okt 2011
  4. Pryltokig

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Lämna tillbaka igen och säg vad som har hänt, och fortsätt att påtala de andra felen också! Det spelar ingen roll att det bara händer ibland, är det fel av stor betydelse för konsumenten, som ej går att åtgärda på två tillfällen, så kan du som konsument få köpet hävt. Jag har nu fått min reklamation godkänd, sitter med en underbar SGSII utan några som helst fel, och jag behövde aldrig bevisa något av felen! Ge inte upp!! Jag tror att LG har tagit sitt förnuft till fånga och godkänner de reklamationer som kommer in, men man måste lämna in telefonen 2 ggr + en gång till för reklamation, så totalt 3 ggr... Som sagt, ge inte upp! De sa till mig också att det inte var något fel på min telefon efter 2:a ggn jag lämnat in den, men sen godkände LG ändå reklamationen!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

5. KlasF

KlasF Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag ska ringa till Katshing på måndag och höra hur dom vill hantera reklamationen. Spontant så känner jag inte för att ha nåt med anovo att göra igen.

6. KlasF

KlasF Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Att ringa Katshing var meningslöst, det enda jag fick ut av det samtalet var att jag måste skicka in den till Anovo igen eftersom det är dom som hanterar reklamationen... Poäng igen till Pryltokig. :P
    Även fast jag påtalade att jag inte var nöjd med hur Anovo behandlat mig så var svaret att "processen" krävde att reklamationen går via dom.
    Jag har registrerat min tredje och förhoppningsvis sista service hos Anovo där jag tydligt förklarar att jag vill ha pengarna tillbaka och hänvisar till de två första misslyckade servicarna. Att det ska behövas så här mycket krångel? Det är ett väldigt smalt nålsöga man måste ta sig igenom för att få rätt.

Hur lång tid tog det för dig Pryltokig att få igenom reklamationen?

7. Pryltokig

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Jag förutspår att din reklamation kommer att godkännas. LG vet om problemen och jag har inte hört om någon som inte fått sin O2X reklamerad efter tre vändor hos Anovo. Har du nämnt bsod, omstarter och bootloops? Det är nämligen de problemen som är vida kända och som anses vara "av stor betydelse för kunden". Det tog 12 arbetsdagar innan jag fick besked, efter att jag hade lämnat in telefonen för reklamation.

Lycka till, jag håller tummarna! (Jag är OTROLIGT nöjd med min SGSII!!)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

8. hamph1337

hamph1337 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

min telefon började loopa precis som ni säger när jag stoppade in laddaren. Problemet är bara att jag inte kan "hard-resetta" den, händer nada när jag håller in knapparna.
    Några förslag på hur man kan gå till väga?
    Köpte telefonen begagnad och är livrädd för att han jag köpte den av har rootat den utan att uppge de vid försäljningen och jag får stå för hela kalaset...

Till saken hör även att jag redan väntar på en fraktsedel till Anovo från LG för ett annat problemet jag hade med luren och i väntan på detta så la den av helt. :P
    Dock ett + till LG supporten som säger att de står för allting trots att jag har ett kvitto som eventuellt är fake då jag inte får tag i säljaren eller den påstådda butiken (televaruhuset.se)