Problem: Boot verification fail. Lg G3

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av persson.niklas, 15 apr 2016.

  1. persson.niklas

    persson.niklas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    För att göra en historia ganska kort:
    Är väldigt nöjd med min Lg G3 som köptes ganska precis när den släpptes. Har haft problem med batteriet nyligen men köpte ett nytt äkta (hoppas jag) på teknikdelar.se sedan var det bara att köra :)
    Idag var telefonen avstängd av någon anledning... Det gick att starta den men den hängde sig på "LG, lifes good" om den ens startade på startknappen...
    Fick igång den totalt två gånger då den kom vidare till hemskärmen. Hade inget simkort i då (pga problemen).
    Andra gången fick jag den synkad till LG suite eller vad det heter och hade förstått att man skulle kunna "återställa uppgraderingsfel" enligt en snabb googling. Kan ha haft fel!
    Lyckades göra 47% av återställningen sedan dog telefonen... Nu står det "boot verification fail" i vänstra hörnet på startbilden, sedan övergår skärmen till svart och dioden blinkar växelvis rött/blått.

    Hur i helvete gör jag? Försöker uppdatera med kabeln i via LG pc suite men det går inte...

    Tack för minsta lilla tanke. Nu behöver jag öl.
     
  2. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

  3. Droid119

    Droid119 Guest

  4. persson.niklas

    persson.niklas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej. Jag har hunnit testa att göra som i första länken. Problemet jag har är att jag inte lyckas ställa in vilken port i usbn telefonen sitter i? Hur gör man? Windows 8 tror jag att jag har.
    "Download mode" fungerar ju inte... Ska testa mer idag.
     
  5. persson.niklas

    persson.niklas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Går in i enhetshanteraren(?) och kollar efter vilken port den sitter i. Det ansluts någon konstig enhet när jag stoppar i telefonen... Så det bör ju vara den! Men står det tex port 2 hub 4 så fungerar inte com port 2 eller liknande.
    Har testat 3 olika program nu och inget hittar på telefonen... Crap. <Börjar bli desperat.
     
  6. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    Prova att ansluta kabeln direkt till datorn, ej via docka/usbhub. Alltså direkt in i sidan på en bärbar och på baksidan av en stationär. Ej framsidan av stationära.
     
  7. persson.niklas

    persson.niklas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har testat vad jag kan tillgå... En mac air och en acer laptop. Händer inget!

    Har satt min tilltro till en herre som lagar telefoner i en liten kiosk på stan... Han skulle "kolla på det kompis" imorgon måndag.

    Min "vi fixar kompis" klarade inte av att komma in i den. Tips mottages fortfarande.
     
    Last edited: 18 apr 2016
  8. folkeorg

    folkeorg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    3
    Har samma problem med min LGG3. Den bara dog igår och vägrar boota nu. Eller, om man tar ur batteriet en stund så kommer första bootskärmen men sedan dör den. När den fick vila utan batteri inatt så bootade den till hemskärmen men kraschade. Nu kommer den inte så långt längre.
    Funderar på om det är minnesfel eller fullt minne?

    Vill inte göra en Factory Reset innan jag försökt rädda bilderna m.m..

    Löste det sig för dig?