Fråga: Boota in i recovery?

Diskussion i 'G2 - ROM-filer och utveckling' startad av MaXmeOliver, 26 dec 2013.

  1. MaXmeOliver

    MaXmeOliver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1 437
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Jag rootade precis och flashade sedan TWRP via FlashGee, och skulle försöka mig på att boota in i recovery från avstängt läge. Hålla ned power + vol down, när LG-loggan kommer upp så släpper en knapparna och trycker in dem igen. Sen kommer factory reset-skärmen upp och en trycker på powerknappen 3 ggr. Telefonen bootar in i TWRP och gör en factory reset automagiskt.

    Nu lyckades jag precis göra en factory reset och det ville jag verkligen inte göra. Vad gör jag för fel?
     
    Last edited: 26 dec 2013
  2. onekw

    onekw Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2013
    Inlägg:
    954
    Mottagna gillanden:
    442
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Det där hände mig när jag misslyckades med min första installation av TWRP. Nästa gång gjorde jag om det med flashify, då funkade det kanon :-)

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
     
  3. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Det gäller som sagt att installera recovery på rätt sätt. Är ingen recovery installerad så återställs luren vid steget du nämnde. Finns recovery hoppar den in i det istället för att återställa.

    Enklaste sättet att boota in i recovert när man har det installerat är att installera GooManger från Play Store och boota in i recovery därifrån.
     
  4. MaXmeOliver

    MaXmeOliver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1 437
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Jaha! Då gör jag om med Flashify denna gången då :) Problemet är ju att jag vågar inte testa ifall det funka eller inte´nu.. Haha. Oh well.
     
  5. Beffe

    Beffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ursäkta men jag lånar din tråd lite Oliver.

    Hur vet jag att jag har en ok recovery? Körde en backup via TWRP men sen kan jag inte se den då jag browsar i TWRP... Därefter körde jag en guide som visade hur jag skulle installera TWRP, men jag kan fortfarande inte se mina backuper? Nu körde jag också Flashify efter att ha läst här. Då fär jag en 11mb fil som iaf heter "stock backup". Är det allt? Känner mig lite vilsen, vill inte flasha in en massa custom roms om jag inte ens kan hitta det jag sparat sen tidigare.