Borderlinx inte speciellt hjälpsamma?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Vallenexus, 5 mar 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Om DU hade läst TS's meddelande, och även mitt, :), så blir det klart att det var just en faktura i efterhand som TS ville se, då han menade att det inte var rätt av BL att lägga på detta på priset, innan de själva ens hade fått en faktura, OM de ens skulle få det på hans order.

Observera att jag hade en :) i början, så att Herr Moderator inte blir arg på mig. :)

EDIT: nåväl, TSs första inlägg tyder ju ganska tydligt på att han inte riktigt visste om VAT-pålägget från början, (något som lite läsning innan hade lärt honom), men med detta inlägg vill jag ändå försvara hans vilja att ha sin VAT spec:ad. :)

/Söder

Last edited: 5 mar 2010
  2. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    nej jag är inte arg :) Men jag blir lite sur på folk som skapar gnälltrådar när felet var deras egna och felet kunde ha lösts genom enkel research.

Gör du en beställning på borderlix så gör man det på DERAS villkor, som du godkänner när du registrerar dig.
    Om man nu vill ha en specialanpassning på sin order så ber man lämpligen om dem INNAN man beställer.

3. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag tro såg någonstans att BL var en dotterbolag till DHL, kommer inte på källan igen

4. SkyddsAngel

SkyddsAngel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag förstår inte varför alla ska gå på TS (#0) i den här frågan?

Han har ju helt klart rätt!

MÅNGA MÅNGA av de som beställde Nexus tidigare från Borderlinx slapp VAT-skatten och det är ju helt klart orättvist.

Ett system ska gälla för alla och ska vi andra som fått betala skatt nu ska banne mig ALLA få göra det!

Samma sak för de som jobbar svart osv, inte rätt nånstans.

Så nej: Skatt till alla ska det va! De som slipper det, jag hoppas så innerligt de får hem räkningen förr eller senare.

Rätt ska vara rätt. Gillar ni att betala skatt? Ok, kör på det! Låt inte en enda få missa detta.

5. softarn

softarn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Borderlinx har missat att ta betalat i början när folk beställde N1 men har nu åtgärdat det. Och det är orättvist att ni måste betala rätt, dvs skatt? Shit vad larviga ni är... Borderlinx kommer inte att skippa att skatta bara för att de missade de förut. Det du vill nu är alltså att alla som inte betalat skatten ska göra det? Varför? Att de inte har betalat kommer inte påverka dig ett dugg så var glad att några slapp betala den.

Edit: För att svara på topic. Tycker att BL var hjälpsamma i din quote och vad jag hört är det en av deras starka sidor.

6. SkyddsAngel

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det där måste vara den mest korkade frågan jag nånsin hört. Hur dumt låter inte det?

Hur skulle ett samhälle ser ut om vissa slipper skatt , vissa andra betalar?

Lagen ska ju gälla för alla, det är det vårt samhälle bygger på!

7. softarn

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Tvivlar på att det är den konstigaste frågan du hört, men visst låter den väldigt dum när man tar den ur sitt sammanhang. Tur att vårt samhälle är uppbyggt så att alla betalar skatt då. I detta fall var det några hundra som slapp det på en mobiltelefon. Du kommer inte att känna av det på något sätt, tro mig. Om du hade sluppit skatten, hade du ändå betalat den? Nej jag tror inte det...

8. SkyddsAngel

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det är ju klart att det känns.

Vi beställer EXAKT samma varor, från EXAKT samma ställe, från EXAKTA samma leverantör.

Men vi betalar INTE exakt samma pris däremot - för exakt samma varor, inköpsställe, leverantör.

Jadu, 700 kr låter kanske inte mycket här i Sverige, men 700 kr är ändå rätt mycket om man jämför med andra länder där deras inkomst knappast överstiger 500 kr per månad. Tänk till lite innan du uttalar dig.

9. softarn

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Öhm, ja jag tänker mig för innan jag uttalar mig. Förstår inte riktigt ditt argument, vad har att 700kr är mycket för endel med det här att göra? Hur som helst, några slapp betala skatt och är glada för det. Ingen av oss hade betalat skatten om vi slapp det när vi köpte N1 och ingen kommer märka av att några slapp.

10. abacuz

abacuz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Klart Borderlinx blir irriterade om du försöker sneaka undan en avgift.
    De har ju börjat ta betalt och betala den själv för att få det 100% gjort.
    Antar de inte vill åka på skit om någon skulle utreda dom.
    Lika bra att släppa det där och acceptera läget :)

11. Dreas

Dreas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

TS fick betala VAT, vilket man får räkna med, och nu jämrar han sig?

12. Droid110

Droid110 Guest

Alla som beställt i slutet av februari har fått betala VAT vad jag har sett (jag med). Tråden borde stängas..

13. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.