Tips: Bose quiet comfort ultra

Diskussion i 'Hörlurar' startad av Droid_309, 27 okt 2023.

1. Droid_309

Droid_309 Guest

Budsen ej lurarna säger bara wooooow. Slår mina airpods pro 2 på fingrarna i stort sett allt. Kanon ANC och superb ljud i dessa.
    Enklare eq men gör jobbet mer än väl.
    Sjukt najs buds var detta så super nöjd med köpet kan jag lova.
    Sitter som ett smäck i öronen med.

chraist gillar detta.
  2. Fridensliljor

Fridensliljor Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    5 904

MINA ENHETER

Enligt de recensioner jag sett verkar micken vara skräp. Hur är din upplevelse?

3. lejonel

lejonel Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    713

MINA ENHETER

Håller med. Riktigt bra buds! Utan tvekan dom bästa jag använt.

Kommer dock försöka skramla ihop till ett par löjligt dyra QC Ultra (over ear) så kommer sälja mina. Nackdelen med att vara prylnörd :D

4. lejonel

lejonel Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    713

MINA ENHETER

Har höft ett två timmars långt teams-möte på flygplatsen Heathrow där dom jag pratade med sa att jag lät riktigt bra och dom inte hörde något bakgrundsbrus. Så inga problem här iaf :)

Fridensliljor gillar detta.
  5. Droid_309

Droid_309 Guest

Miccen är sämre än på airpods pro 2 det måste jag helt klart säga. Lite burkigare ljud men helt klart godkänd.
    Provade deras over ear också och anser själv att Budsen gör allt bättre.
    För min smak så är dessa riktigt vassa dyra men är supernöjd med mina.
    Men är man ute efter det bästa micc ljudet så är inte dessa jag skulle köpa. Men marknadens bästa ANC samt även ljud iaf för min smak och lyssnar väldigt brett på allt från soul,rnb,pop,rock reggae mm.
    Samt detta är ofta individuellt men sitter riktigt fint i örat och är grymt sköna. Får alltid lite ont i öronen av dom flesta Budsen dock ej av dessa.
    Ska köpa ett par over ear i samma märke med men får bli på black Friday om det dyker upp något vettigt pris. Mest för att ha ett par riktigt najs over ear också.

Last edited by a moderator: 29 okt 2023
    Fridensliljor gillar detta.
  6. Fridensliljor

Fridensliljor Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    5 904

MINA ENHETER

Tack för era åsikter :).

7. erik.rahm

erik.rahm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 290

MINA ENHETER

@Karlekskrigaren@Karlekskrigaren finns en tråd om dessa buds redan :) Bose QuietComfort Ultra Buds

That said, har kör bose ultra headphones ett tag nu och 1: de är sjukt bekväma 2: ANC är galet bra 3: Mikrofonen är bra 4: Ljudet är "ok" - de är inte superlatjo utan det låter bra men inte mer - svårt att beskriva. Tänkte ersätta mina Airpods Max med dessa men ångrar mig tbh. Ultra är sjukt bra på mycket men INTE värda 5500kr 4290:- skulle jag kunna gå med på.. Så vänta om de kommer på någon rea. Köp de inte för fullpris.

8. Droid_309

Droid_309 Guest

Har testat ljudet på headsetet och anser att Budsen låter bättre än over ear.
    Airpods max har jag med haft och dom är bra men finns vissa saker jag ej gillar bhn samt dom är tunga.
    Men är med på dom flesta punkterna du skriver förrutom att ljudet i Budsen slår alla buds i min smak.

erik.rahm gillar detta.