Diskussion: Bowers & Wilkins Px7 S3

Diskussion i 'Hörlurar' startad av Ascended, 7 juni 2025.

1. Jowee

Jowee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.012
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 3
    Sony WF-1000XM4
    +1

2. Ugga

Ugga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.574
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Nu dök ett paket upp i ”Mina Paket”-appen. :)

3. Tiopental

Tiopental Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3.832
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 16 Pro Max
    Nu skickade de mina också. Jippie!

4. tojjetok

tojjetok Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2.914
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Är riktigt nöjd med mina.

bernard gillar detta.
  5. Ugga

Ugga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.574
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    ”GRATTIS TILL DIN EXTRA STORA RABATT

Hej ”Ugga”,

Du har precis köpt ett par Bowers & Wilkins Px7 S3 i svart finish. Det är vi förstås glada för – det är ett par riktigt läckra hörlurar.

Tyvärr var vi lite för snabba på avtryckaren och råkade ge hela 46 % rabatt på den här splitternya modellen, vilket helt klart var ett misstag från vår sida.

Den goda nyheten är att vi självklart städar upp efter oss. Därför kan du med gott samvete njuta av ditt fantastiska köp och glädjas över att du hann hoppa på tåget. Vi hoppas att få se dig igen nästa gång du är på jakt efter grymt ljud till ett vettigt pris.

Grattis till ditt extra bra köp hos HiFi Klubben.”

Mycket goodwill där! :)

Ascended, 10cent, Jowee och 5 andra gillar detta.
  6. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Mottagna gillanden:
    47.729
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Oj, ja, det blir defintiivt ett köp där nästa gång det vankas något i ljudväg :)

Det går att lämna en recension på dem här, så skall se till att göra det med: Bowers & Wilkins Px7 S3 – lyxiga trådlösa over-ear-hörlurar med ANC

Man blir kanske sugen på att skaffa storebror också då det väntas komma en uppföljare till dem i höst.

Last edited: 11 juni 2025
    milky81 och Ugga gillar detta.
  7. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Mottagna gillanden:
    47.729
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har någon pillat något på EQ:n? Vissa verkar tycka de är lite bastunga.

8. psp123

psp123 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    5.668

MINA ENHETER

De är ganska bastunga men så verkar det vara med de flesta Bluetooth-lurar i den här klassen. EQ hjälper.
    För finlyssning använder jag andra lurar men till vardags är dessa väldigt trevliga. Framför allt med EDM.

Jag hämtade ut mina i butik och personalen gratulerade till årets fynd. De var väldigt trevliga. Kommer definitivt handla mer från Hifiklubben i framtiden.

tojjetok och bernard gillar detta.
  9. Tiopental

Mottagna gillanden:
    3.832
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 16 Pro Max
    IMG_2276.jpeg

Har nu jämfört Sony WH-1000XM6, B&W Px7 S3 och Airpods Max i några timmar på musik, film, poddar och videomöten.

Resultatet är både väntat och oväntat...

Komfort - Här är det Sony som är #1 utan tvekan. B&W och Airpods Max är båda betydligt tyngre och man känner att de sitter på huvudet på ett helt annat sätt. De trycker också på öronen mer än Sony gör vilket blir varmt och lite ömt efter många timmars lyssning.

Anslutningar - Om du är i Apples ekosystem är Airpods Max absolut enklast - de ansluter direkt till alla dina Apple-enheter utan att du behöver tänka. Men de suger om du vill använda dem med något annat än Apple-prylar. Både B&W och Sony har stöd för två enheter som är ansluta samtidigt (det enda du behöver göra är att stoppa uppspelning på en enhet och börja spela på en annan så växlar de automatistk). B&W är dock klart bäst på att byta automatiskt mellan enheter. Det sker direkt och helt utan fördröjning. Riktigt smidigt. B&W vinner denna rond om du inte är i Apples ekosystem.

Kontroller - B&W och Airpods Max har fysiska knappar för allt och vinner därför denna rond mot Sony som har sin touch-panel på höger hörlurskåpa. Touchen funkar visserligen bra men det är inte alls lika smidigt som knappar i mitt tycke.

Batteritid - Hörlurarna som drar minst ström både vid uppspelning och tysta med ANC är Sony. B&W och Airpods Max drar ungefär lika mycket och tappar nästan dubbelt så mycket som Sony på samma tid.

Musik - Det var här jag hoppades på att B&W skulle nå samma nivå som Airpods Max. Konstigt nog är de inte ens nära. Det enda som funkar riktigt bra är extremt välproducerad "hifi-musik" typ jazz. Spelar man skitiga ljudmixar eller stökig elektronisk musik är de rentav jobbiga att lyssna på. Riktig besvikelse. Airpods Max låter som en riktigt bra stereoanläggning med naturlig ljudbild och ett grymt bra tryck/djup utan att bli jobbiga att lyssna på. De spelar allt. Fortfarande nummer 1 på min lista. Sony placerar sig på plats två - ljudet är klart mer artificiellt än Airpods Max men inte lika påträngande och jobbigt på vissa typer av musik som B&W.

Film - Här går det tyvärr inte att slå Airpods Max. De är de enda som avkodar äkta 7.1/Atmos med LFE-ljudkanalen och allt. B&W och Sony gör sitt bästa att skapa rymd från ett 2.0-ljudspår men det låter inte alls lika mäktigt och "bio-likt" som Airpods. Inte ens nära i denna rond.

Poddar - Här är det delad seger mellan Sony och Airpods Max. Precis som med musik så låter B&W väldigt övertygande när mixen är bra - t.ex. SR Play på högsta ljudkvalitet. Men när man ska lyssna på lite allt möjligt, varav mycket i "sämre" kvalitet så är B&W inte alls behagliga i längden.

Samtal/videomöte - Airpods Max har mest naturligt ljud vid samtal, särskilt när transparens är aktiverat för att höra sin egen röst. Sony funkar, men man saknar direkt Airpods Pro/Max då Sony förstärker ljud från fläktar och annat i omgivningen som man inte är så intresserad att lyssna på. B&W är uppenbarligen utvecklad för musik och inte samtal.

ANC - Enkel vinst för Sony. Det blir helt knäpptyst och den är också klart bäst på att ta bort vindljud och tung trafik. B&W läcker massor i jämförelse och har även lite mer tryckande känsla i öronen när ANC är aktiverat. Airpods Max är tvåa, det blir ganska tyst och det finns ingen tryckande känsla men de är en bit från Sony i ren tystnad.

Transparens - Airpods Max är i en liga för sig. Man glömmer snabbt bort att man har hörlurarna på sig för att transparency mode är så naturligt. B&W är också bra men är lite mindre tydliga i röster än Airpods Max. Sony hamnar sist. De är visserligen väldigt tydliga, men de förstärker också en massa ljud på ett onaturligt sätt som man inte vill höra, t.ex. fläktar och trafik. Det låter väldigt artificiellt med Sony vilket gör att man gärna stänger av transparency mode så fort som det bara går.

Andra noteringar:

- Både Sony och B&W låter bäst med AAC codec på Android
    - Sony och B&W låter snäppet bättre med iPhone 16 Pro Max och Mac Studio M4 Max än med Android även när AAC codec är valt
    - Airpods Max funkar finfint med Android och låter bra men man kan inte kontrollera lurarna utöver det som har fysiska kontroller
    - Hade jag köpt B&W till fullpris hade de åkt tillbaka direkt
    - Jag behåller Sony för sin fantastiska ANC och Airpods Max för sin ljudkvalitet

nimren, chhans, erik.rahm och 2 andra gillar detta.
  10. Ascended

Ascended Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2.318
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13 16/512

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13 16/512
    Yes, definitivt aning bastunga...Som alla andra BT-lurar som inte är strikt riktade mot audiofiler. Kom gärna med förslag på EQ!

Komforten är riktigt bra, smidiga att ansluta och prisa gudarna för att hörlurarna använder sig av knappar istället för touchkontroller.

Utöver att det är mycket bas så vågar jag inte uttala mig riktigt än om ljudet, det är så ofta att ens intryck förändras efter det att hjärnan vänjer sig.

Jag kör till vardags ett par Meze Liric II, rent ljudmässigt så kommer B&W lurarna givetvis inte nå upp till dem. Jag är mest nyfiken på om det är värt sämre ljud mot den smidighet som BT-lurar ger en.

Tråkigt att "True Sound"-EQn inte håller måttet :P

Provar:

Screenshot_2025-06-12-18-18-05-49_7d09f3d516a871d774b35a68f1680758.jpg

Last edited: 12 juni 2025
    bernard gillar detta.
  11. Ascended

Mottagna gillanden:
    2.318
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13 16/512

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13 16/512
    Wear-sensorerna fungerar perfekt, likaså multi-point funktionen, jag byter väldigt lätt mellan min PC och mobil. Faktum är att jag fick en notis på min PC att hörlurarna är redo att anslutas (efter att jag slagit igång parningsläget).

Användarvänligheten är helt enkelt på topp.

eastbound gillar detta.
  12. Ascended

Mottagna gillanden:
    2.318
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13 16/512

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13 16/512
    Vad tycker ni om denna EQ? Anti V-shape...:mad:

Framhäver mellanregistret, vilket är behövligt i min mening. :)

Screenshot_2025-06-13-21-46-40-75_7d09f3d516a871d774b35a68f1680758.jpg

13. psp123

Mottagna gillanden:
    5.668

MINA ENHETER

Hjälper lite men det är ju så det är med de flesta lurar i den här kategorin. Har lärt mig acceptera det och använder andra för musik där jag vill framhäva mellanregistret.

Till vardags är jag fortsatt nöjd med Px7.

Last edited: 13 juni 2025
  14. Tiopental

Mottagna gillanden:
    3.832
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 16 Pro Max
    Har du testat AirPods Max?

15. psp123

Mottagna gillanden:
    5.668

MINA ENHETER

Inte än men är nyfiken på dem och ska försöka göra det.

Lyssnar främst på musik i en skön fåtölj på kvällen och då funkar det bra med sladd. På dagen blir det mest poddar och en och annan poplåt där det inte gör så mycket om bas och diskant får lite mer utrymme.

16. Tiopental

Mottagna gillanden:
    3.832
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 16 Pro Max
    Airpods Max låter väldigt annorlunda mot andra hörlurar jag testat. Mer som riktiga högtalare. Med både B&W och Sony så känns det som att musiken är "i huvudet" medans Airpods Max har en mer naturlig stereobild som är lite framför mig när jag lyssnar. Jag kan dock absolut förstå om man föredrar den mer klassiska "hörlursljudbilden".

Framförallt så är Airpods Max de som enligt mig låter bäst rent ljudmässigt. Absolut renast och djupast bas av dessa tre. Rösterna är också mest verklighetstrogna. Sen är de "roligare" att lyssna med, musiken engagerar mer. Samtidigt är de ju de dyraste, klumpigaste och minst flexibla hörlurarna i det här testet så om inte ljudet hade varit så bra hade de haft noll existensberättigande :-)

psp123 gillar detta.
  17. psp123

Mottagna gillanden:
    5.668

MINA ENHETER

Låter lite som en trådlös variant av Hifiman Arya Stealth vilka tillhör mina favoriter. Nu blev jag ännu mer nyfiken :)

18. Ugga

Ugga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.574
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Inte öppnat mina Px7 S3 än men jag tror nog jag kör vidare på AirPods Max/Pro2 och S2e och säljer dessa jag med. Svårmotiverat trots bra pris. Om jag inte säljer WH-1000XM4 och några andra lurar istället som jag inte använder längre för att motivera det. :D

19. Jowee

Jowee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.012
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 3
    Sony WF-1000XM4
    Nu råkade jag se att du redan har sålt dina PX7 S3, men testade du att anpassa EQ:n nånting eller gjorde du jämförelsen mot dina andra lurar utifrån default-inställningarna?

20. Tiopental

Mottagna gillanden:
    3.832
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 16 Pro Max
    Jag testade EQn lite men fick inte till det på nåt bra sätt. Min erfarenhet är att om jag inte gillar hur hörlurar låter utan EQ så kommer inte EQ att hjälpa. Det är mer finjusteringar men ändrar inte känslan i lurarna.

Jowee gillar detta.